Noha az inflációt meghaladó mértékben, mintegy 32 százalékkal, a 2021-ben elért 315,282 milliárd forintról 417,169 milliárd forintra növelte nettó árbevételét az Aldi Magyarország Bt. 2022-ben, az áruházlánc adózott nyeresége 8,504 milliárd forintról 5,970 forintra csökkent ugyanezen két évben – derül ki a vállalkozás szerdán közzétett éves beszámolójából, rámutatva a kiskereskedelmi szektorban zajló verseny mértékére.
A bevételek növekedésével szinte azonos mértékben, 33 százalékkal nőtt a cég által eladott áruk beszerzési értéke, amely 2021-ben 225 milliárd forint volt, 2022-ben azonban már meghaladta a 300 milliárdot. Bérekre és más személyi jellegű költségekre a cég tavaly több mint 32 milliárd forintot fordított, ami 27 százalékkal haladja meg a 2021-es, több mint 25 milliárd forintos összeget.
Nagyot nőtt a cég által igénybe vett szolgáltatások ára is, ahogy az eredménykimutatáson feltehetően az egyéb ráfordítások rovatban feltüntetett kiskereskedelmi adó is jókora, a tétel a tavalyelőtti 15,564 milliárd forintról 27,704 milliárd forintra emelkedett tavaly.
Még figyelemreméltóbb, hogy
a vállalkozás üzemi eredménye szinte nullára csökkent: míg 2021-ben több mint 8 milliárd forintot tett ki, tavaly már csupán 27 millió forintra rúgott.
A társaság profitjának nagy részét így a pénzügyi tevékenységek eredménye teszi ki, onnan származik az adózás előtti eredmény több mint 99 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.