Az iskolai szünidőt követően az M7-es autópálya igencsak leromlott állapotú, Budapest és Balaton közötti szakaszán is megindulhatnak a szintrehozási munkálatok – tudta meg a Világgazdaság. A magyar tengertől délre már most is egyszerre több helyszínen dolgoznak, ezt folytatják szeptembertől az északi irányban.
Áprilisban kezdődött el Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítási programja. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely 2022. szeptemberében 1237 km-en vette át a hazai gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetését, csak az idén 297 km-en végez szintrehozási munkálatokat, többek között az M1-es, az M3-as, az M4-es, az M7-es és az M8-as sztrádán.
Szimicsku László kommunikációs igazgató elmondta, hogy novemberig folyamatosan dolgoznak a társaság munkatársai, ami elsősorban nappali munkavégzést jelent, augusztusban viszont az M1-esen éjszaka is lesz aszfaltozás a torlódás megelőzése érdekében.
A munkák összértéke országosan több tíz milliárd forintra rúg, de pontos összeget azért nem tudott mondani, mert nagyon sok helyen, ahol felmarják a felső kopóréteget, csak a marás után derül ki, hogy a mélyebb szerkezeti részekhez is hozzá kell-e nyúlni.
Az M7-en már most látjuk, hogy lesznek olyan szakaszok (Balatonboglár–Fonyód, Balatonszentgyörgy–Sávoly), ahol az előzetes vizsgálatok (fúrásos mintavételezés) alapján az útburkolat rohamos állagromlása miatt teljes pályaszerkezetet kell cserélni
– mutatott rá Szimicsku László, aki azt ígérte, augusztusban, amikor a félidőben tartanak a szintrehozási munkálatok, összesítést is végeznek.
A kommunikációs igazgató arra is kitért, hogy miért éppen a reggeli órákban nyírják a füvet, és szűkítik egy sávra a forgalmat, ami sok esetben torlódáshoz vezet.
Nem csak reggel nyírjuk a növényzetet, egész nap dolgoznak a kollégáim. A munkát a hőség miatt kezdjük a korai órákban, ennek tehát elsősorban munkavédelmi okai vannak
– magyarázta. Azonban az esti munkavégzés sem jár kevesebb gonddal, amikor az autósok is kevésbé figyelmesek, csütörtök este például az M1-esen este 8 körül nyírták a növényzetet, amikor a munkavégzést biztosító TMA-nak (ütközéselnyelő rendszer) ütközött egy autós. Bár ezúttal személyi sérülés nem történt, az MKIF célul tűzte ki a közlekedési kultúra javítását, épp ezért tájékoztató kampányba kezdett a közösségi oldalakon.
Szimicsku László azt is elmondta, hogy az elválasztósávban lévő korlátrendszer és a sövény helyett az autópálya-bővítések után betonelemeket helyeznek ki, ami nemcsak balesetvédelmi, de üzemeltetési szempontból is praktikusabb lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.