„Az augusztus elsején bevezetett Alfa névvel egy jól ismert márkát váltottunk le. Az új márka egyrészt a színvilágával is kitűnik a piacon, másrészt az elnevezéssel üzen a versenytársaknak. A márkanév bevezetése, az ügyfelek tájékoztatása után, szeptembertől intenzív márkakampányba kezdett az Alfa Biztosító, amelynek hétfőtől indul a második szakasza” – mondta el a pénzügyi szolgáltató csütörtöki sajtótájékoztatóján Bodor Péter, a biztosító értékesítési vezérigazgató-helyettese. A kampány fő üzenete – tette hozzá –, hogy az Alfánál az ügyfelek állnak a középpontban (fontos, hogy ez minden korosztályra értendő), és a biztosító segít nekik egy változó világban, amelynek például az infláció éppúgy a része, mint a digitalizáció.
A névváltás – hangzott el – nem jelent változást a vállalat működésében, a termékeiben, a kötelezettségeiben és az ügyfelek iránti elkötelezettségében. A lépés az ügyfeleket nem érinti, teendőjük ezzel kapcsolatban nincs: a korábban megkötött szerződések változatlan feltételekkel érvényesek, a szolgáltatások pedig továbbra is az eddigi feltételekkel érhetők el.
Zatykó Péter elnök-vezérigazgató tájékoztatása szerint a biztosító 92,8 milliárd forintos díjbevételt ért el 2023 első hat hónapjában, ami 16,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Ezen belül a nem életbiztosítási díjbevételek nőttek kissé nagyobb ütemben, 18 százalékkal. Ami a kárkifizetések alakulását illeti, az első hat hónap 6 százalékos emelkedést hozott a bejelentett károk számában, az értékben viszont már jóval erőteljesebb, 21 százalékos emelkedés történt. A nyári hónapokban viszont – emelte ki Zatykó Péter – látványosan megugrott a viharkárok értéke: a biztosító augusztus végéig 2,8 milliárd forintot fizetett ki meteorológiai károkra, ami 2022 azonos időszakához mérten drasztikus, 45 százalékos emelkedés. A viharkároknál ugyanakkor a személyesen, kárszakértő közreműködésével végrehajtott tranzakciók aránya folyamatosan csökken, és emelkedik a fotó vagy videó segítségével dokumentált esetek száma. A digitalizáció az Alfa Biztosítónál is halad: az online ügyfélszolgálatra az ügyfelek 43 százaléka már regisztrált – és arányuk jövőre várhatóan eléri az 50 százalékot –, miközben az online kárbejelentések aránya éves átlagban már elérte a 61 százalékot. Az új ügyfélszolgálati applikáció fejlesztése is a végső fázisánál tart:
a várhatóan még az idén elinduló alkalmazás egyebek mellett alkalmas lesz a biometrikus azonosításra, és személyre szabott üzeneteket is közvetít majd az ügyfeleknek.
A biztosító által megrendelt Ipsos-kutatás szerint a magyarok egyre tudatosabbak pénzügyi értelemben is: tízből hét ember szerint a biztosítások segítik az ember felkészültségét, tízből nyolcan pedig úgy gondolják, hogy mindenki maga tehet a biztonságáért, és ennek érdekében tudatosan követik a bevételeiket és a kiadásaikat is. Azonban a kutatás szerint csak a lakosság harmada érzi magát felkészültnek az anyagi helyzete romlására. Figyelemre méltó az is, hogy a válaszadók 32 százaléka úgy nyilatkozott: egyáltalán nincs tartaléka vagy megtakarítása, és mindössze az egynegyedük mondta azt, hogy félévnyit meghaladó tartalékkal rendelkezik. Ami a biztosításokat illeti, legmagasabb – 63 százalékos – arányban lakásbiztosítással rendelkeznek honfitársaink, ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (57 százalék). Azok, akik nem rendelkeznek biztosítással, ennek okaként leginkább az anyagi helyzetüket jelölték meg.
A legtöbben úgy szeretnének élni, hogy magabiztosan nézzenek szembe a jövő kihívásaival. A kutatás alapján a váratlan helyzetekre való felkészültség egyre nagyobb értékké lép elő. Az Alfa Biztosító küldetése, hogy minél több embernek mutassa meg, hogyan tud felkészülni az élet váratlan kihívásaira
– emelte ki Zatykó Péter.
Mit kell tudni a VIG-ről?A VIG Kelet-Közép-Európa legnagyobb biztosítási csoportja, több mint 50 biztosítóval és nyugdíjpénztárral – mondta el Lehel Gábor, a VIG igazgatótanácsának a tagja. A 29 ezer főt foglalkoztató csoport 30 országban van jelen, több mint 28 millió ügyféllel. A csoport Magyarországon 1996-ban jelent meg, részvényeit a bécsi, budapesti és a prágai tőzsdén is jegyzik. Lehel Gábor szerint fontos, hogy a VIG csoportként, és nem konszernként tekint magára: ez azt jelenti, hogy erősen épít a lokális tudásra, illetve többmárkás stratégiát folytat. Az utóbbi kapcsán Lehel Gábor kiemelte, hogy a VIG-nek Közép-Európa „a” piac, és nem csak egy régió a sok közül: éppen ezért nem akartak egy univerzális márkát bevezetni, hanem megtartották azokat a neveket, amelyek jól beváltak, ismertek az adott piacon. Ami a számszerű eredményeket illeti, a VIG csoport 7,3 milliárd eurós díjbevételt ért el 2023 első felében, ami 10,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eredményt. Az első féléves adózás előtti eredmény pedig 462,9 millió eurót ért el, ami több mint kétszerese a bázisidőszakinak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.