Pontosan 16,4 százalékkal drágul az autópálya-használat a személyautósoknak jövőre – hívta fel a figyelmet a Totalcar. Ezt az érvényes jogszabályok alapján és a friss inflációs KSH-adatból lehet ennyire biztosan tudni.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) még augusztusban arról adott tájékoztatást, hogy a használati időtartam-alapú autópálya-matricák 2024-es ára a 2023 augusztusára irányadó, a KSH által közzétett,
a 2022 augusztusához viszonyított fogyasztói árindex mértékével emelkedik majd egységesen.
Vagyis minden típusú e-matricánál. Pénteken reggel kiderült, hogy a 2023. augusztusi infláció a 2022. augusztusi bázison 16,4 százalékot ért el, tehát az ÉKM közlése értelmében ugyanennyivel drágulnak jövőre az autópálya-matricák is. Lássuk, mit jelent ez az egyes kategóriákra nézve.
A D1, tehát jellemzően a személygépkocsik kategóriájánál a következőképp alakulnak az árak. Zárójelben a jelenlegi díjszabás szerepel:
A D2, tehát jellemzően kisbuszok és furgonok kategóriájánál a következőképp alakulnak az árak. Zárójelben a jelenlegi díjszabás szerepel:
Az autóbuszos útdíjváltozásokról ebben a cikkben írtunk bővebben. Ebben a (B2) kategóriában nemcsak az árak, hanem a szabályozás is módosul. Mindenesetre a fenti árazásból az következik, hogy ha napi lebontásban nézzük, akkor egyre inkább megéri az éves országos jogosultságot megváltani.
Változik az útdíj: februártól új szabály lép életbe – uniós irányelv az okaA kilencszemélyesnél nagyobb személyszállító járműveknek másképp kell fizetniük az autópálya-használatért. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.