A bevételek csökkenése a magyar vállalkozók legnagyobb félelme, miközben a legnagyobb kihívásnak a működési költségek előteremtését látja. A stressz, valamint a munka és a magánélet egyensúlyának eltolódása is súlyos probléma – derül ki a Számlázz.hu és az Opinio közös, reprezentatív online felméréséből.
A kutatásban egyebek között arra is rákérdeztek, hogy mitől tartanak a vállalkozók leginkább, és a válaszadók közül a legtöbben (31 százalék) a bevételek csökkenését jelölték meg, ezután 21 százalékos aránnyal a kiadások növekedése, majd 14 százalékkal az adminisztrációs terhek növekedése következett. A konkurenciaharc 13 százalék, a piacvesztés 9 százalék a munkaerőhiány 7 százalék, a zsugorodó piac pedig 6 százalék számára okoz fejfájást.
A felmérésben azt is megkérdezték, hogy mi a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalkozó szembesült, vagy éppen jelenleg is küzd.
A válaszadók kétharmada (68 százalék) szerint a vállalkozás működtetéséhez szükséges bevétel előteremtése a legnagyobb feladat, majd 19 százalékkal a gyorsan változó piaci trendek lekövetése következett.
Tizenhat százalék számára a munkával együtt járó magas stressz leküzdése a legnagyobb kihívás. Ugyanennyien a túlságosan hosszú munkaidőt, a magánélet ebből fakadó hiányát érzik problémásnak. Sokak számára (15 százalék) pedig a likviditási/cash flow problémát okoznak gondot. A cég digitalizálását 7 százalék, a munkaerő magas fluktuációját 5 százalék jelölte meg.
A kutatásban arra is kíváncsiak voltak, hogy mennyi időt vesz igénybe a cég pénzügyeinek adminisztrálása, itt 32 százalék válaszolta azt, hogy havonta pár órát visz el az életéből a papírmunka, 28 százalék pedig egy-két napot szán erre. Tizenhat százalék úgy nyilatkozott, hogy jelentős időt, havonta több napot is felemészt az adminisztráció. Tizenhét százalék semennyit nem foglalkozik a témával – helyettük minden bizonnyal más végzi el ezt a feladatot. Mindössze 7 százalék azoknak az aránya, akik havonta kevesebb mint egy órát töltenek papírmunkával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.