BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas bérigénnyel léptek fel a Volánbusznál és sztrájkkal fenyegetnek

Sikertelenül zárult a bértárgyalás, és ha a MÁV–Volán december 1-ig nem tesz a 2024-es évre vonatkozó béremelési ajánlatot, akkor még az ünnepek előtt sztrájkba léphetnek a buszvezetőik - írta az index.hu.

A munkáltató MÁV–Volán nem ismerte el dolgozóik bérfejlesztési javaslatát a csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT) ülésén, amit Pafféri Zoltán vezérigazgató azzal indokolt, hogy erre nincs felhatalmazása, majd megkérte a megjelent szakszervezeteket, hogy nyújtsák be írásban bérigényüket – ismertette a SZAKSZ egy Facebook-bejegyzésében - számolt be róla az index.hu.

uj-buszok-atadasa-miskolcon6
A szakszervezetek közül a volános dolgozók bérfejlesztési igénye a legmagasabb
Fotó:  Bujdos Tibor Észak-Magyarország

A kilenc közlekedési szakszervezet közül a volános dolgozókat tömörítő SZAKSZ béremelési igénye a legmagasabb, 25 százalékos, és egyelőre csak ők fontolgatják a sztrájkba lépést, ha a jövő hét péntektől induló tárgyalások december 1-ig szintén sikertelenül zárulnak. Ez esetben még az ünnepek előtt kétnapos sztrájkba lépnek – jelentette ki a Dobi István a lap tudósítása szerint. A szakszervezetek többsége egyébként tizenöt százalékos, de minimum hetvenezer forintos alapbérfejlesztést szeretne. Az igények többek között:

  • A Független HÉV Szakszervezet, a HÉV Dolgozók Szakszervezete Közúti Közlekedési Szakszervezet, 15 százalékos, de minimum 70 ezer forint alapbérfejlesztést szeretne, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete 15 százalék alapbéremelést említ, a szakszervezeti igények között SZÉP Kártya, lojalitási jutalom illetve egészségpénztár is szerepelnek
  • Mozdonyvezetők Szakszervezete: legalább 18 százalékos alapbéremelés + lojalitási juttatás 400 ezer forint, az egészségpénztárat ők is említik
  • a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet: 25 százalékos bérfejlesztést határozott meg, lojalitási bónuszt, egészségpénztárat vagy SZÉP-Kártyát ők nem említenek, azonban az ő bérfejlesztés-igényük a legmagasabb és a sztrájk lehetőségét is ők említették

Azzal kapcsolatban, hogy a munkavállalók félnek-e a retorzióktól, Dobi István úgy fogalmazott: 10 500 buszvezetőt nem lehet kirúgni, három évtized alatt több sztrájkot megtartottak már.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.