BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét Budapestig közlekednek és onnan indulnak a nemzetközi vonatok

Az elmúlt három hétben a megszokottól eltérő közlekedési rend miatt kiemelten fontos az előzetes tájékozódás. A hétvégén utazóknak, illetve a hétfő reggel munkába, iskolába indulóknak még szombaton vagy vasárnap sem késő előre megtervezni az utazásukat, figyelembe véve a hosszabb eljutási időket, szükség esetén az átszállások idejét, illetve azt, hogy a vonatokon, a pótlóbuszokon és a térségi menetrend szerinti buszjáratokon is a megszokottnál többen utazhatnak.

A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció legösszetettebb, második fázisa november 17-én véget ért. A MÁV szakértői a bal vágány forgalomba helyezési eljárását befejezték, így szombattól ezen a vágányon már megindult a részleges forgalom, és megkezdődött a győri fővonal felújításának harmadik, befejező üteme, amely december 9-ig tart.

Az elmúlt három hétben a megszokottól eltérő közlekedési rend miatt kiemelten fontos az előzetes tájékozódás. A hétvégén utazóknak, illetve a hétfő reggel munkába, iskolába indulóknak még szombaton vagy vasárnap sem késő előre megtervezni az utazásukat, figyelembe véve a hosszabb eljutási időket, szükség esetén az átszállások idejét, illetve azt, hogy a vonatokon, a pótlóbuszokon és a térségi menetrend szerinti buszjáratokon is a megszokottnál többen utazhatnak. A felkészülés és eligazodás megkönnyítése érdekében létrehozott mav.hu/egyesvonal című weboldalon minden lényeges információ megtalálható – köztük közlekedési rendek, térképek, értékesítési, valamint jegy- és bérletelfogadási tartalmak.

211126-vasut-KA_56
20211126 Debrecenfotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari NaplóZáró sajtótájékoztatót tartottak a Püspökladány – Ebes vasúti vonalszakasz átépítéséről.
Fotó: Kiss Annamarie

Szombattól – az elmúlt hetekben ideiglenesen csak tehervonatok közlekedtetésére használt – Székesfehérvár és Komárom közötti 5-ös vonalon visszaállt az alapmenetrend, újra közlekednek a személyvonatok.

Vonatok és pótlóbuszok közlekedési rendje a 3. ütem idején – rövid összefoglaló

November 18-tól a harmadik fázis során a jobb (Győr irányú) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCity-k csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.

A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken, ezért kiemelten ajánljuk a vonatok követését a MÁV app térképes felületén, valamint a mavcsoport.hu oldalon.

  • A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.
  • nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10–25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
  • reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egy G10-es és egyes személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében 10–30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
  • Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr között közlekednek. Az S12-es járatok pedig csak Tatabánya–Oroszlány között járnak.
  • Az eltérő utasforgalmi igényekhez és szokásokhoz igazodva többféle pótlóbusz-viszonylat segíti a közlekedést. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.
    • A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Biatorbágy között.
    • A soproni és szombathelyi InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest-Kelenföldig (BKK, Etele tér). Ellenkező irányban Kelenföldtől (Etele tér) Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok.
  • A módosított menetrendek az online felületeinken (MÁV app, ELVIRA) már elérhetők.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.