BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsan elkelnek itthon a használt kocsik, továbbra is a mi autónk vezet

Magyarországon átlagosan 3-8 hónap a használt autók eladási ideje. Abban sincs túl nagy meglepetés, hogy a Suzuki Swift a leggyorsabban eladható személyautó hazánkban.

Magyarországon minden nap több ezer használt autót hirdetnek meg a hirdetési portálokon a kisebb autótól a luxus-SUV-ig. Bár általában még a legritkább modellek is megtalálják új tulajdonosukat, azonban a járművek átlagos eladási ideje eltérő, bizonyos típusok népszerűbbek a többinél – derült ki a CarVertical autóipari adatkezelő cég csütörtökön közzétett kimutatásából. A kutatásának eredményeiből kirajzolódik, hogy a magyarok a kompakt autókat kedvelik leginkább, hiszen azok találnak leghamarabb gazdára.

Autopiac hasznaltautók-3920230108 Budapest
Fővárosi Autópiac 
fotó: Németh András Péter NAP Szabad Föld20230108 BudapestFővárosi Autópiac fotó: Németh András Péter NAP Szabad Föld
A Suzuki Swift a leggyorsabban eladható használt autó Magyarországon.
Fotó: Németh András Péter

A leggyorsabban eladható autó Magyarországon a Suzuki Swift, amelyet átlagosan 18,1 nap alatt lehet értékesíteni. A modell olcsó, gazdaságosan használja fel az üzemanyagot, és népszerű választás a városi ingázók körében. A Swift egyébként decemberben mutatta meg az új modelljét.

A Suzuki Swift után jön a Toyota Hilux (19,2 nap), a Volkswagen Lupo (21,9 nap), a Peugeot 307 (22,3 nap) és a Renault Zoe (23,3 nap). A Hilux kivételével mindegyik kompakt személyautó.

Elméletileg minél népszerűbb egy jármű, annál gyorsabban eladhatónak kell lennie. Meglepve láttuk a Renault Zoét a leggyorsabban eladható autók listáján, amely használható választás a városi gépjárművezetők számára

– ismertette Matas Buzelis, a CarVertical autóipari szakértője.

Azonban nem minden autó talál gyorsan új gazdára – egyes modellek eladása időt és türelmet igényel. A leglassabban eladható típus az Opel Grandland X, amely átlagosan 60,9 nap alatt adható el. Őt követi a Volkswagen Arteon (59,5 nap), az Alfa Romeo Stelvio (55,2 nap), a Peugeot 2008 (53,5 nap) és a Ford Mustang (51,9 nap).

A legtöbb országban a luxus- és a prémium autók eladása nehezebb, mivel csak a gépjárművezetők töredéke engedheti meg magának, hogy tízmillió vagy akár százmillió forint nagyságrendű összeget költsön egy járműre. Ez a tendencia azonban Magyarországon nem érvényes, mivel egyes gazdaságos modellek eladása több hetet vesz igénybe.

Habár azt feltételezhetnénk, hogy a népszerű modellek eladása egyszerűbb, ez nem mindig van így. Magyarországon például 34,1 napba telik eladni egy Volkswagen Golfot. A Golfok kínálata nagy, ezért az eladóknak türelmesnek kell lenniük, amíg találnak egy vevőt.

A 3-as sorozat a BMW egyik legnépszerűbb modellje, amelyet sok országban imádnak az autórajongók. Ennek a modellnek az eladása mégis több időt (30,2 nap) vesz igénybe, mint a kompakt autóké.

Az elektromos autók eladása több időt vesz igénybe, mint a belső égésű motorral rendelkezőké. Buzelis szerint ennek oka az elektromos járművek megfizethetősége és a városi területek szerkezeti szűk keresztmetszetei.

Miközben a használt elektromos járművek eladása folyamatosan emelkedik, a népszerűségük továbbra is sokkal alacsonyabb a hagyományos járművekénél. A Tesla Model S eladása lényegesen több időt vesz igénybe, mint bizonyos egyéb elektromos autóké (40,5 nap).

Az autó jó állapotának megőrzése növelni fogja az eladási folyamat zökkenőmentességét. Máskülönben a régi autó eladása és az új beszerzése hosszabb időt vehet igénybe.

Rég nem látott adat: 2023-ban több új autó került forgalomba Magyarországon, mint használt

Nem kedvezett a 2023-as év a használtautó-piacnak. Még annál is kevesebb ilyen jármű érkezett az országba, mint amit a koronavírus alatt lehetett tapasztalni. Hosszú idő után először fordult elő, hogy több új autó került a magyar utakra, mint használt. Ennek oka, hogy a vásárlók sokkal óvatosabbak lettek és inkább választottak megbízható előéletű autókat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.