BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
BYD  - Szijjártó Péter

Magyarország tempót diktál a BYD-vel és nem kullog az események után

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Szegedre érkező több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó BYD-gyárral kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy elsőként neveztünk be a legmagasabb technológiai színvonalat képviselő, ultramodern kínai fejlesztések iránti versenybe. Szerinte így fordulhatott elő az, hogy mára Magyarország lett a kínai beruházások első számú közép-európai célpontja.

A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD magyarországi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten, a Puskás Arénában.

BYD  - Szijjártó Péter
Szijjártó Péter szerint Magyarország lett a kínai beruházások első számú közép-európai célpontja
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Magyarország a kínai beruházások első számú közép-európai célpontja lett

A tárcavezető a vállalat autóátadó ünnepségén nagy sikertörténet kezdetének nevezte a több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó szegedi gyárépítését. Beszédében hangsúlyozta, hogy a következő évtizedekben az európai gazdaságot nagymértékben fogja meghatározni az elektromos autóipar, ekként a BYD beruházása hosszú távú garanciát jelent a magyar gazdaság növekedési pályájának fenntartására.

Ráadásul – mint közölte – a projekt bizonyíték a keleti nyitás stratégiájának sikerére is. „Idejében, vagy mondhatnám azt is, hogy idejekorán felismertük azt, hogy a keleti gazdaság nem csak felzárkózik rövid időn belül a nyugati gazdasághoz, hanem bizonyos területeken meg is haladja azt” – fogalmazott. Szijjártó Péter kiemelte: „ezért van az, hogy bárki bármit mond, ma Európában hatalmas verseny zajlik a legmagasabb technológiai színvonalat képviselő, ultramodern, s ezerszámra munkahelyeket teremtő kínai beruházások iránt”.

Mi ebbe a versenybe időben, mondhatnám, elsőként neveztünk be, így fordulhatott elő az, hogy mára Magyarország lett a kínai beruházások első számú közép-európai célpontja

– jelentette ki, érintve azt is, hogy 2020 után 2023-ban is a kelet-ázsiai országból érkezett hazánkba a legtöbb beruházás.

BYD
Az első magyar BYD-tulajdonosokat a Puskás Arénában köszöntötték
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

„A BYD Magyarország ötödik autógyára lesz. Ez, azt hiszem, megint csak alátámasztja, hogy nem túlzás azt állítani, hogy Magyarország európai autógyártó nagyhatalom” – mondta Szijjártó. Arra is kitért, hogy a kínai autóipari vállalat nagyon gyorsan elnyerte a magyar emberek bizalmát, hiszen az értékesítés még alig kezdődött meg, és máris sokan vásárolják a BYD autóit.

„Úgyhogy elmondhatjuk azt, hogy a BYD, Magyarország kormánya és Szeged önkormányzata mellett a magyar autósok is bekapcsolódtak ennek a közös sikertörténetnek a megírásába, amely sikertörténet folytatása mellett Magyarország kormánya továbbra is elkötelezett.”

– fűzte hozzá. A miniszter kiemelte, hogy a világ ma őrült időket él, nagy a kiszámíthatatlanság, az elmúlt öt évben három globális vészhelyzet rengette meg a gazdaságot, amelyek nyomán új világrend van kialakulóban. Szavai szerint viszont mindezen bizonytalanságok közepette is van egy megállíthatatlan világgazdasági folyamat, amely töretlenül halad előre, mégpedig az autóipar elektromos forradalma.

Kicsi ország vagyunk, mégis az elektromos átállás éllovasa lettünk

„Itt új iparág születik, született a szemünk előtt, és ennek az új iparágnak olyan mértékű a hatása, hogy egy teljesen új világgazdasági realitásról kell beszélnünk. Ebben az új világgazdasági realitásban bizony a lapokat újraosztják, teljesen új vállalati stratégiákra és teljesen új kormányzati, gazdasági stratégiákra van szükség a siker érdekében” – tudatta.

„És van két szereplő, amelyek egész biztosan sikeres stratégiát választottak, hiszen itt van a BYD, amely mára a világ legnagyobb és legtöbb elektromos autót eladó vállalatává vált. És itt van Magyarország, amely pedig nem a legnagyobb és legnépesebb országok közé tartozván mégis az elektromos autóipari átállás globális éllovasává vált” – tette hozzá.

BYD
A BYD Europe ügyvezető igazgatója köszönetét fejezte ki a magyar kormánynak
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A rendezvényen – amelyen ünnepélyesen átadták tulajdonosaiknak az első, hazánkban értékesített BYD-modelleket – jelen voltak a BYD topmenedzserei. Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója az ünnepségen felidézte, hogy vállalatuk 19 évvel ezelőtt buszgyártóként jelent meg Magyarországon, majd 2023-ban megkezdte elektromos személyautók értékesítését. Még abban az évben bejelentették, hogy a BYD stratégiájába illeszkedve Szegeden építi meg legmodernebb gyárát, hogy innen szolgálja ki a teljes európai piacot. Az elektromos mobilitás fejlesztésének célkitűzésében a magyar kormány erős támogatásáról biztosította a céget, amelyért Shu köszönetét fejezte ki.

BYD: a luxusautókban látják a kitörési pontot

Lassan százezer mérnök segíti a BYD-t abban, hogy szélesítse és modernizálja autókínálatát és növelje termelékenységét. Az igazi profitot viszont a luxuskategória hozza a kínai cég számára, amely odahaza már a piacvezetői szerepről álmodozik.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.