„A mai napon folytattuk az egyeztetést az M9-esről” – ezt a bejegyzést tette közzé szerdán Bányai Gábor a közösségi médiában.
A kormánypárti politikus Kiskunhalas és térsége országgyűlési képviselője, egyben kormánybiztos is: még 2022 májusában nevezték ki a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosává.
Ezúttal arról számolt be, hogy tárgyalást folytatott le az M9-es autópálya teherforgalmi határátkelőhelyig tartó déli lekötésének
Az is kiderült, hogy ezen az egyeztetésen téma volt az útszakasz nyomvonala, az új határátkelő és az államhatár metszéspontja is.
Az M9-es megépítésének előkészületei javában zajlanak, ezt már onnan is lehet tudni, hogy az említett Véh László február végén is beszámolt egy ilyen alkalomról. Közösségi médiás posztjában ráadásul több részletet is elárult az új autópályáról. Azt írta, hogy aznap Bányai Gáborral, az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival, valamint tervezőkkel vették végig az M9-es autóút tompai leágazásának lehetséges nyomvonalát, valamint az új teherforgalmi terminál tervezett helyét. Közölte, hogy
jelenleg a tanulmányterv elkészítése van folyamatban, amelyet idén augusztusra kell elkészítenie a tervezőcsapatnak. További feladata a környezetvédelmi engedélyeztetési eljárásra eredményes lefolytatása is jövő év szeptemberéig.
Véh László bizakodó a megbeszélés alapján. Bár nem tudja, mikor fog megtörténni az első kapavágás de ilyen közel még nem volt sosem, hogy Tompa település elérhető közelségében megépüljön egy gyorsforgalmi út.
Amennyiben a hányattatott sorsú M9-es teljes egészében megépül, nagyjából 300 kilométer hosszúságot érne el. Ezzel ez az autópálya lenne a leghosszabb tranzitútvonal. Célja a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózatot összekötése Magyarországon.
A vonatkozó Wikipédia-szócikk szerint az M9-es autóút a Budapest központú, sugaras gyorsforgalmi úthálózat oldására építendő gyűrű irányú úthálózati elem. Útvonalát csak mintegy iránymutatásként jelölték ki, végleges nyomvonala még egyeztetés tárgyát képezi.
A Magyar Építők tavaly október végén arról számolt be, hogy a pályából eddig összesen 20 kilométernyi szakasz (az is csak 2x1 sávon) készült el, ám folytatódhat az M9 kivitelezése: kiírták a közbeszerzést az M9 gyorsforgalmi út újabb három szakaszának tervezésére.
Kiderült, hogy melyik a legveszélyesebb autópálya Magyarországon2023-ban 14 452 baleset történt a hazai utakon, két százalékkal kevesebb a 2022. évinél. Az ezekben elhunyt és megsérült személyek száma 4,3 százalékkal esett vissza a KSH szerint. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.