BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M4-es autóút: látványos szakaszába ért az építkezés, kinőttek a földből a felüljárók

Tavaly nyár óta tartanak az M4-es autóút építésének munkálatai Törökszentmiklós és Kisújszállás között, ahol a kivitelező vállalat már a felüljárókat építi. Sőt, van, ahol már aszfaltoznak.

Egyre látványosabb a Törökszentmiklós és Kisújszállás között zajló munka, ahol bődületes mennyiségű anyagot mozgatnak meg az M4-es gyorsforgalmi út új szakaszának építése közben számol be az autóút építési munkálatairól a Szoljon.hu.

M4-es autóút: látványos szakaszába ért az építkezés, kinőttek a földből a felüljárók / Fotó: Mészáros János / Mediaworks

A beruházás tavaly nyáron vette kezdetét, azóta legfőképpen a földmunkákkal haladt a kivitelező.

Több felüljárót és körforgalmat is kialakítanak az új szakaszon, sőt a lap szerint van olyan rész, ahol már a pályatestet is aszfaltozzák.

A 34,29 kilométer hosszúságú út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül meg a két település között, míg 8,1 kilométeren, a törökszentmiklósi elkerülőnél, illetve 8,7 kilométeren, a kisújszállási elkerülőnél a meglévő kétsávos szakaszt bővítik majd autóúttá.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. valósítja meg mintegy 134 milliárd forintból. Ami a részleteket illeti, három jelentősebb csomópont és két pihenő is épül a a szóban forgó kilométereken, illetve néhány alul- és felüljárót is létesítenek az M4-es nagykunsági szakaszán.

Az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás között mintegy 134 milliárd forintból valósul meg /Fotó: Mészáros János / Mediaworks

Az M4-es autóút Budapest és a román–magyar határ között a 4-es és 42-es főúttal párhuzamosan épül ki, a tervezett 222 km-ből eddig 125 km valósult meg. Legutóbb 2022 februárjában a szolnoki elkerülőt adták át a forgalomnak.

Bejelentések sora: megvan, mikor indul az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése – ezermilliárdokból rakják rendbe a magyar utakat

Tízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – erről is beszélt a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak. Az MKIF 35 évre kapta meg a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetését, fenntartását és bővítését. Németh Tamás a lapunknak adott interjújában kitér a koncesszió költségeire, az útépítő vállalkozókra, az árazásra, a magyar autópályák minőségére, a profitvárakozásukra, valamint az M1-esen tavaly tavasszal bekövetkezett tömegbaleset körülményeire is. Március 15-től országszerte folytatódnak a 2023-ban megkezdett útfelújítások.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.