BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
_VEZ1309

Újautó-piac: feltörték a malacperselyt a magyarok, tarolt a Suzuki

Növekedési pályán maradt márciusban a magyar újautó-piac: idén már a második hónapja gyarapodtak az eladások itthon, ráadásul az emelkedés üteme is gyorsult. Volt minek örülni nekünk is: a márkák közötti versenyt a „mi autónk” nyerte, az esztergomi gyártóbázissal rendelkező Suzuki 2433 darabbal szerezte meg az első helyet. Érdekesség, hogy a japán Toyotát ezúttal nem a cseh Skoda verte meg, hanem honfitársa, a Nissan.

Növekedési pályán maradt márciusban a magyar újautó-piac: mintegy 13 ezer (12 895) személygépjárművet helyeztek forgalomba az év harmadik hónapjában itthon a DataHouse adatbázisa alapján. Ez 12 százalékos pluszt jelent 2023 azonos időszakához képest, de ami talán még ennél is jobb hír, hogy ezáltal az egyébként meglepetésnek számító februári 10 732 darabos volument sikerült több mint kétezer darabbal túlszárnyalni, vagyis immár második hónapja tart a bővülés. Az összképhez ugyancsak hozzátartozik, hogy az első negyedévben összesen 31 673 ezer új kocsi talált gazdára Magyarországon, ami hét százalékkal több mint tavaly ugyanilyenkor. Szintén a pozitívumok közé sorolandó, hogy immár látótávolságba került a piac koronavírus-járvány előtti 2019-es teljesítménye (alig 8 százalékos a mínusz).  

újautó-piac
Feltörték a malacperselyt a magyarok márciusban: tarolt a Suzuki a hazai újautó-piacon / Fotó: Shutterstock

Mindent vitt a Suzuki márciusban az újautó-piacon 

Rengeteg hírt szolgáltatott mostanában a Magyar Suzuki. Nemrégiben elárulták, hogy jelenleg 3500 ember dolgozik az esztergomi gyárukban, amelyből hozzávetőlegesen 

  • 600 szlovák állampolgárságú és 
  • 300 harmadik országbeli vendégmunkás. 

A Vörös-tenger térségében tapasztalható hajózási válság miatt egyhetes leállásra kényszerültek, és most azt is közölték, hogy emiatt 2024 első két hónapjában 2300 autóval gyártottak kevesebbet a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva.

Ezúttal viszont azzal kerültek reflektorfénybe, hogy rendesen elverték a hazai mezőnyt. Márciusban 2433-at adtak el a „mi autónkból”, 198 százalékkal többet mint 2023 harmadik hónapjában. Ugyanakkor a másik japán óriás, a Nissan előretörését is meg kell említeni, melynek szekerét a Qashqai tolta. Utóbbit vitték, mint a cukrot, 1234 darabot rendszámoztak fel. Hogy teljes legyen a japán triumvirátus, a havi verseny harmadik helyén a Toyota végzett 1440 példánnyal. 

A Suzuki egyedüliként lépte át az ötezres határt a negyedéves hazai újautó-eladásokat illetően, a tavalyi Q1-hez képest 135 százalékos pluszban van, és magasan vezeti az összetett rangsort.

Ezüstérmes a Toyota 3850, a képzeletbeli dobogó legalsó foka pedig a Skodáé 2885 darabbal.

Ahogy arra a Totalcar rámutat: ez a három márka fedi le a komplett magyar újautópiac 37 százalékát, vagyis tízből négy eladott új kocsi tőlük érkezik. 

Ennyit kell spórolni, hogy új autót vegyünk Magyarországon

Arról a Világgazdaság is írt, hogy a Vezess.hu hipotetikusan kiszámolta, hány hónapig kell spórolni Magyarországon ahhoz, hogy meg tudjunk venni egy vadonatúj autót. A legolcsóbb és a kiskocsik között legnépszerűbb modell a 6,880 millió forintos listaáron kapható Swift 1,2 GL. Ezt az összeget bő másfél év – 20,3 hónap – alatt kell összespórolnia annak a honfitársunknak, aki a medián átlagbért (338 500 forint) félre tudja tenni a szalonból kigurítandó Suzukira.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.