Bár a tavalyelőtti rekord után jelentősen csökkent 2023-ban a hazai autópályákon bekövetkezett személysérüléses közlekedési balesetek száma, továbbra is az M1-es autópálya számít a legveszélyesebbnek Magyarországon – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legújabb adataiból. Míg 2022-ben rekordnak számító 582 baleset volt a hazai autópályákon, addig 2023-ban már csak 500. Igaz, ez is az elmúlt húsz év negyedik legmagasabb értéke.
Tavaly több baleset volt az M1-es autópályán, ezek közül a legemlékezetesebb a márciusi súlyos tömegbaleset, amelyben öt kamion és 37 autó ütközött össze, közülük 19 jármű teljesen kiégett. A tömegszerencsétlenségben egy ember életét vesztette. Bár egy időjárási anomália vezetett a tragédiához, a kelet–nyugati tranzitforgalmat áteresztő gyorsforgalmi egyre nagyobb forgalmat bonyolít le (ezért is van tervben a kibővítése), ennek tudható be, hogy jó ideje vezeti a hazai veszélyességi listát. Számszerűsítve: 136 baleset volt az M1-esen, utána következett az M3-as (123), az M5-ös (98) és az M0-s (85).
Az igazán nagy meglepetés az M7-es, ahol tavaly mindössze 52 balesetet regisztráltak, ami az elmúlt évtizedek legalacsonyabb száma. Pedig a 2000-es években még az M7-es számított az egyik legveszélyesebb hazai autópályának.
Az már kevésbé meglepő, hogy a leggyérebb forgalmú M6-oson mindössze 21 baleset volt tavaly.
A KSH frissített adatai szerint tovább csökkent a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma is, tavaly 438 balesetben 472-en haltak meg. Ennél kevesebb szerencsétlenséggel járó baleset csak 2020-ban, a Covid idején volt.
Az év elején vette számba a Magyar Közút, hogy melyek a legveszélyesebb közutak Magyarországon. A 2020 és 2022 között végzett mérések alapján a közútkezelő összesen 103 baleset-halmozódási helyet jelölt meg, ebből 79-et azonosított baleseti gócpontként. Ezek alapján 2020 eleje és 2022 vége között az 51-es/510-es út dunavarsányi, valamint a város környéki szakasza bizonyult az ország legveszélyesebb útjának 33-as súlyozott balesetszámmal. A korábbi hároméves szakaszban még a 82-es főút egy majdnem egy kilométeres szakasza volt az első a Bakonyban, amely legutóbb már csak a negyedik lett. A most első Pest vármegyei út veszélyességét jól illusztrálja, hogy sokkal rövidebb, mint a sorban mögötte lévő 4-es főút, mégis az első helyre került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.