BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, melyik lett az Év Hídja

A Hidászokért Egyesület és a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata idén is meghirdette az ÉV Hídja szavazást. A díjat az Ipolyhídvéget Drégelypalánkkal összekötő kecses, Szent Borbála híd kapta meg.

A Hidászokért Egyesület és a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata a közlekedési kultúra napjához kapcsolódóan az idei évben is meghirdette az Év Hídja szavazást. A kezdeményezés célja, hogy május 11-én, a hidakra is ráirányítsa a figyelmet. Az idei évben az Ipoly felett átívelő hidak versengtek az elismerésért. 

Az acélhidat a személyautók mellett a 3,5 tonnát nem meghaladó teherforgalom is igénybe veheti / Fotó: Komka Péter

A Szent Borbála nyert

A kiválasztott hidakat 1-től 5-ig lehetett osztályozni, a szavazást követően pedig összesítették a pontokat. Az elismerést a legtöbb pontot elért híd, az Ipolyhídvéget Drégelypalánkkal összekötő Szent Borbála híd nyerte.

A híd a 40. határátkelési lehetőséget biztosítja Szlovákia és Magyarország között, kivitelezése 2022 tavaszán kezdődött el, a 48,5 méteres szabadnyílású Szent Borbála-hídhoz Magyarországon egy kilométer, Szlovákiában 400 méter utat kellett építeni – számolt be a Magyar Építők. Mint írták, a korábban itt álló híd, hasonlóan a többihez a második világháborúban megsemmisült. Emiatt Drégelypalánkról a túlparti Ipolyhídvégre csak úgy lehetett átjutni, ha a húsz kilométerre lévő parassapusztai határátkelő felé kerültek a környéken élők.

A díjat a létesítmény fenntartója, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád Vármegyei Igazgatóságának képviseletében Lehel Zoltán igazgató vette át, – írta meg a nool.hu. Az igazgató a díjátadón megjegyezte, hogy az őrhalmi és a drégelypalánki Ipoly-hidak átadásával már 20-30 kilométerenként van határátkelési lehetőség, amelynek nagyon örülnek, hiszen mindez hatalmas segítség, különösen a mindennapi ingázók számára. Emellett reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az év nagy részében mind használható lesz és az árvíz kevésbé fog majd gondot okozni. Végül pedig hangsúlyozta: a jövőben is szeretnék majd folytatni az Ipoly-hidak építését.

Nem csak szép, hasznos is

A zömmel uniós forrásból, 

a határon átnyúló együttműködési program keretében megvalósult Ipoly-híd összköltsége elérte a 4,5 millió eurót. 

Az acélhidat a személyautók mellett a 3,5 tonnát nem meghaladó teherforgalom is igénybe veheti. A hídhoz Magyarországon mintegy kilométernyi hosszúságban bekötő utat építettek, a szlovák oldalon fél kilométernyi útszakaszt újítottak fel és szélesítettek ki. 

A híd átadásával nagyban csökkent a menetidő a két település között. 

A hídon keresztül könnyebben elérhetőek az Ipoly menti térség lakói számára magyarországi települések, főbb központok, illetve maga a magyar főváros is.

ev hidja
Az Év Hídja szavazáson a harmadik helyen az Ipolydamásdot Helembával összekötő Károly Róbert híd végzett / Fotó: Magyar Építők

Mely hidak végeztek még a szavazás élén?

A voksoláson a második legtöbb szavazatot a Ráróspuszta és Rárós közötti Ipoly-híd kapta. A monolit vasbeton szerkezetű, három nyílású, 15 méter széles, 73,4 méter hosszú hidat 2011-ben adták át a forgalomnak. Az Év Hídja idei szavazásán a harmadik helyen az Ipolydamásdot Helembával összekötő Károly Róbert híd végzett. Az Ipoly felett átívelő közúti átjáró Ipolydamásd és a határ másik oldalán fekvő magyar többségű Helemba (Chl’aba) között húzódik. Az egynyílású híd teljes hossza 71 méter, amelyhez a folyó északkeleti oldalán 540 méter hosszú, a délnyugati oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épült.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.