A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) megrendelésére a Századvég 2015 óta végez felmérést az ügyfeleknek az ágazattal szembeni megítéléséről. Az idei májusi, 800 fős, számítógéppel támogatott telefonos megkérdezés adatai (CATI) legfeljebb plusz-mínusz 3,5 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amelyet az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna – tájékoztatott a Mabisz.
A közlemény szerint a Századvég által készített felmérésből kiderül: a Bibix, vagyis a Biztosítói Bizalmi Index,
a biztosítókba vetett bizalom mértéke 50,5 pont a nullától százig terjedő skálán. Ez lényegében megegyezik a tavaly kapott eredménnyel, vagyis továbbra is a lakosság több mint fele bízik a biztosítótársaságokban.
Az elmúlt három évben megtorpanni látszik a korábban növekvő bizalom, azonban a szintje még így is meghaladja a 2018 előtt mért értékeket.
A biztosítótársaságokkal kapcsolatos teljes elégedettségi index, valamint a kgfb és az egyéb biztosítások elégedettségi indexe ugyanakkor igen magas szinten látszik stabilizálódni. A 2021-es mérés óta 80 pont fölött mozog mindegyik biztosítástípussal kapcsolatos elégedettség, ami kifejezetten pozitív eredménynek számít.
Az életbiztosítással és a nyugdíjbiztosítással elégedettek a leginkább az emberek, a cascóval pedig a legkevésbé.
A kgfb-elégedettségi index elemei közül az eljárás és a kapcsolattartás alindex értéke nem változott érdemben az előző hullám óta, a károsult alindex – akinek az elmúlt öt évben volt biztosítási eseménye – viszont a tavalyi 3,5 pontos emelkedés után 4 ponttal csökkent idén. Ezzel együtt is kifejezetten elégedettek voltak a biztosítási eseményben érintettek a károkozó biztosítójának szolgáltatásával, mintegy 74,8 százalékuk, és a saját biztosítójuk szolgáltatásával összesen 82,9 százalékuk. A többség mindkettővel teljes mértékben elégedett volt. Az egyéb biztosításokat illetően javult a károsult alindex értéke, a többi alindexé stabilan őrzi 80–82 közötti pontértékét.
Idén is folytatódni látszik az a tendencia, amely szerint kifejezetten öreg az ország személygépjárműparkja. A gépjárművel rendelkező lakosság közel kétharmadának tíz évnél idősebb a személyautója.
Az autótulajdonosok többsége nem köt továbbra sem casco biztosítást, amit elsősorban az autó korával indokolnak,
de van, aki az árra hivatkozik, vagy arra, hogy elég a kötelező biztosítás. A többség szerint csak félmillió forint feletti kár esetén érné meg cascót kötni. Hasonlóan magas kárösszegekben gondolkodott a lakosság a lakásbiztosítások esetében is.
A biztosítással rendelkező megkérdezettek közel 40 százaléka abban az esetben váltana biztosítót, ha kedvezőbb díjat ajánlanának neki, negyedüket a rossz kárrendezési tapasztalat motiválná a váltásra. Tízből egy válaszadó pedig abban az esetben változtatna, ha nem lenne elérhető a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.