BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Ideális munkahely: ma már nem a babzsák a menő, szerethetőnek is kell lennie a cégnek

Nem biztos, hogy mindenki babzsákra vagy uszodabérletre vágyik egy munkahelyen, s a szellemi és fizikai dolgozók igényei is eltérők. Az értékes munkaerő megtartásához kulcsfontosságú, hogy a cég szerethető legyen, a vezetőtől lehessen tanulni, a közösséghez legyen jó tartozni, de a tiszta munkakörnyezettől kezdve az emberi kapcsolatokon át a kommunikációs rendszerek is igen lényegesek.

Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) HR-konferenciáján, ahol arra keresték a választ, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

ideális
Ideális munkahely – topmenedzserek tanácsai a fiatal vállalkozóknak / Fotó: Fivosz

A konferencián a fiatal vállalkozók topmenedzserektől kaptak tanácsokat a cégépítéshez.

A Z generáció home office-ban szeret dolgozni

A szakértők szerint a pandémia óta már mindenki atipikus – nem szokványos – formában dolgozik, legyen az home office, rugalmas foglalkoztatás, diákmunka, nyugdíjasok vagy kismamák foglalkoztatása. Ennek ellenére a munkáltatóknak lehetőséget kell biztosítani a közösségépítésre, mert az embereknek szükségük van arra, hogy találkozzanak, kapcsolódjanak, még a Z generációnak (1995–2010-es születés) is, akiket sokszor azért bántanak, mert ragaszkodnak a home office-hoz – hangzott el.

Személyre szabott dolgozói igény

Ahhoz, hogy egy munkahely meg tudja tartani a jó munkaerőt, személyre kell szabni a kedvezményeket: nem biztos, hogy egy 200 fős cégnél minden dolgozó a babzsákoktól lesz boldog, vagy az összes munkatárs uszodabérletre vágyik – emelték ki a konferencián.

A Fivosz szerint a jó munkaerő megtartásának sikere:

Képesek-e a vezetők minden egyes embernek azt adni, amit az akkori élethelyzetükben szeretnének.

Azaz egy klasszikus, tökéletes és mindenkit befogadó rendszer helyett egy olyan rendszert építeni, amelyhez mindenki tud csatlakozni, és amelyben megkapja azt a dolgozói élményt, amelyre szüksége van – hangzott el.

A közvetlen vezetőnek elsősorban nem jó fejnek kell lennie, hanem olyannak, akitől tanulni lehet, aki fejlődési lehetőséget nyújt a fiataloknak

– emelték ki a konferencián részt vevő szakértők.

A munkáltatói márka kapcsán megjegyezték:

szét kell választani a fehér (szellemi munkakör) és a kékgalléros (fizikai munkakör) dolgozókat. 

Az irodai dolgozóknak általában fontosabb a márka, ezért döntő jelentőségű, hogy egy cégnek milyen a vállalati és a munkáltatói márkája.

A Z generáció esetében elvárásként megjelent a Purpose, azaz a „mit teszek hozzá a világhoz, és mit tesz hozzá a cégem” gondolat. 

A fizikai dolgozóknál azonban hatványozottabban jelenik meg az anyagi juttatás.

Ők elsősorban a munkabér és a munkahely közelsége alapján választanak.

A munkahely megtartásában azonban már mindkét csoportnak ugyanaz fontos: a tiszta munkakörnyezettől az emberi kapcsolatokon át a kommunikációs rendszerekig.

A szakértők egyetértettek abban, hogy a munkáltatói márka alapja a belső kommunikáció és a cég saját márkája.

Ahhoz, hogy a legjobb munkaerőt tudjuk bevonzani és megtartani, három tényező a legfontosabb: a hitelesség, a közösség és a vezető

– mondta el a beszélgetés kapcsán Virág Viktor, a Fivosz HR-bizottságának elnöke és a MADS Iskolaszövetkezettől Márton Áron igazgatósági tag. 

Egy szerethető céget, kiváló közvetlen vezetőt és egy olyan közösséget, amelyhez jó tartozni, kisebb eséllyel hagynak el a munkavállalók azért, mert megtalálják benne az életcéljukat és a boldogságukat – tették hozzá a szakemberek.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.