A Wizz Air és még több más légitársaság ellen eljárást indítottak a járatkésesek miatt. Az elmúlt napokban jelentős csúszásokról érkeztek hírek, az egyik szurkolói gép sem indult el időben, és az utasok lemaradtak a magyar–skót meccsről. A légitársaság most közleményben reagált a vizsgálatra, módosítás nélkül közöljük.
„A Wizz Air, amennyiben valamely járata késik, vagy járatot törölni kényszerül, minden esetben tájékoztatja az utasokat a foglalásnál megadott e-mail-címen és SMS-ben arról, mi történik a járatukkal. Szintén tájékoztatja az utasokat arról, hogy milyen módon foglalhatnák át utazásukat másik járatra, vagy igényelhetik vissza a teljes jegyárat vagy annak 120 százalékos megtérítését WIZZ-pontokban. Azok esetében azonban, akik nem közvetlenül a Wizz Air applikációján vagy a légitársaság weboldalán vásárolták meg a repülőjegyüket, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül, közvetlen elérhetőség hiányában a foglalást intéző irodának küldi meg a légitársaság ezeket az információkat.
Így ezek az utasok – attól függetlenül, hogy a Wizz Air eleget tesz tájékoztatási kötelezettségeinek – lehetséges, hogy nem vagy csak késve kapnak tájékoztatást.
A légitársaság mindenben segíti Budapest Főváros Kormányhivatalának munkáját az eljárás sikeres lefolytatása érdekében.”
A Wizz Air mellett a Ryanair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben indított eljárást a Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.