Azokban az iskolákban, ahol a tornatermek szűkössége vagy hiánya miatt nem lehet szakszerűen megtartani a heti öt testnevelésórát, legyenek elméleti testnevelésórák, például tanítsanak a diákoknak sporttörténetet. A Népszava szerint ezt javasolta a Belügyminisztérium az érintett intézményeknek.
Ez némileg ellentmond a kormány által a közelmúltban beterjesztett törvénymódosításnak, amely szeptember 1-jétől megszüntetné a lehetőségét annak, hogy a heti öt testnevelésórából kettőt ki lehessen váltani versenyszerű sporttal vagy délutáni iskolai sportköri foglalkozásokkal. Úgy vélik, ezt nem olyan könnyű megvalósítani, mert még mindig vannak olyan intézmények, ahol se tornaterem, se tornaszoba nincs. A KSH adataira hivatkoznak, amely szerint
a 2022–2023-as tanévben ezer tanulóra öt tornaterem, tornaszoba jutott országszerte, ami mindössze 0,7-del több, mint a 2012–2013-as tanévben.
A Népszava információi szerint a köznevelésért is felelős Belügyminisztérium felmérte a helyzetet, és arra jutott, valóban nincs meg mindenhol a megfelelő iskolai infrastruktúra, ezért is javasolta az elméleti testnevelésórák megtartását. Miközben a felmentési lehetőségek szűkítését épp azzal indokolták, hogy a gyerekek keveset mozognak és elhízottak.
Szerdán a Belügyminisztérium közleményt adott ki, amelyben cáfolta a lap értesüléseit, és külön kitért arra, hogy a középiskolai testnevelés tantárgy kerettanterve tartalmaz elméleti ismereti részt, ami kiemelten azokat a tanulókat érinti, akik testnevelésből szeretnének érettségizni.
Röviden válaszolva minden arra irányuló kérdésre, hogy a tárca a gyakorlati helyett elméleti testnevelésórát javasolt-e, nem
– írta a minisztérium, majd hozzátette, hogy a Nemzeti köznevelési infrastruktúra-fejlesztési program I. és II. ütemében az elmúlt időszakban 44 tornatermet adtak át; a III. ütemben további 45 létesítmény előkészítő munkálatai vannak folyamatban.
A Belügyminisztérium megjegyezte, hogy
a tankerületekhez tartozó iskolák saját tornaterem hiányában másik köznevelési intézményben vagy az önkormányzat tulajdonában álló sportlétesítményben, az adott tankerület költségvetésének terhére szervezik meg a testnevelésórákat,
így – úgy vélik – az oktatás minden tanuló számára mindenhol megoldott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.