Zöldjárművek vásárlására eddig több mint 3400 vállalkozás igényelt forrást, az eddig beérkezett kérelmek lefedik a teljes, 30 milliárd forintos keretösszeg több mint felét, mintegy 16 milliárd forintot – közölte szerdán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
A tárca hivatalos Facebook-oldalán olvasható bejegyzés szerint a legnagyobb arányban személyautókra kértek támogatást, ez a kategória teszi ki az igénylések háromnegyedét. Több mint 2500 pályázat esetében a támogatásról szóló döntések is megszülettek, összesen 11 milliárd forint értékben, és folyamatosan zajlik a kifizetés.
Az EM felidézte, hogy a vállalkozások február eleje óta igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást elektromos személygépkocsi, teherautó vagy kisbusz beszerzéséhez a REPowerEU-keretből.
A 30 milliárd forintos program egy jármű megvásárlásának költségeiből az akkumulátor kapacitásának függvényében legfeljebb 4 millió forintot fedezhet.
Ez a program is hozzájárult ahhoz, hogy az idei első fél évben Európában a harmadik legnagyobb arányban bővült a hazai zöldflotta. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) kimutatása szerint 2024 júniusában az egy évvel korábbihoz képest 123,8 százalékkal több környezetkímélő személyautót helyeztek forgalomba hazánkban. Ez a horvát 161,4 százalékos és a cseh 140,8 százalékos után a harmadik legmagasabb érték, sokkal kedvezőbb az 1 százalékos csökkenést jelző uniós átlagnál.
A tárca arra is felhívta a figyelmet, hogy a Belügyminisztérium nyilvántartása szerint
február óta minden hónapban több tiszta és csendes gépkocsi került forgalomba zöld rendszámmal Magyarországon, mint bármikor korábban.
Az EM a közleményben azt is leszögezte, hogy a jövő a zöldenergiáé. Az egyik legnagyobb szennyező közúti közlekedés zöldítése nemcsak a klímavédelem, a települések tisztább levegője, élhetősége szempontjából fontos cél. A kapcsolódó iparfejlesztések segítik a gazdasági növekedés újraindítását és az európai versenyképesség megerősítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.