Az egyik legerősebb hónapját produkálta idén a már sokszor lesajnált magyar újautó-piac júniusban: a mintegy 12 ezres (11 724) forgalomba helyezés éves szinten 24 százalékos növekedést jelent, és immár bőven meghaladja az általában hivatkozásként használt, Covid előtti 2019-es esztendő azonos időszakának teljesítményét. A féléves adatok mindenesetre mégis mást mutatnak: bár a 63 337 darabos volumen megsüvegelendő a hazai gazdaság helyreállítása idején, de így is jócskán elmarad a már említett 2019-es év hathónapos eredményétől (74 ezer új kocsi).
Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. üzletfejlesztési igazgatója szerint a szakma januárt megelőzően óvatosan becsült, mert a magas infláció és kamatok miatt az emberek kivártak a járművásárlással Magyarországon tavaly, a megtakarításaikat pedig inkább állampapírokba fektették, most azonban egyértelművé vált, hogy rendeződtek a gazdasági folyamatok, és ennek az iparágban is meglett az eredménye.
Az összesített versenyben továbbra is a „mi autónk” vezet: a Suzuki több mint 13,5 százalékos részt hasít ki az itthoni piacból. Az esztergomi gyártóbázissal rendelkező japán márka mellett két számjegyű részesedéssel nálunk csupán még egy szereplő, a szintén japán Toyota rendelkezik 2024-ben (11,87 százalék). A bronzérmes cseh Skodának 5392 regisztrált példánnyal 8,51 százalékos mutató jutott.
A Magyar Suzuki Zrt. 2023-ban több mint 161 ezer autót értékesített, amelyből több mint 156 ezer a Duna-parti városból származott.
A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták a világ 123 országába, az összes eladásból származó nettó árbevételük 2871,3 millió euró volt.
Ezért sem meglepő, hogy a márkák közötti rangsorban két Suzuki is található az első háromban:
Ahogy arra a Totalcar is rámutat, ez a három típus adja a teljes magyar újautó-piac 17 százalékát, azaz idén minden hatodik eladott új kocsi ebből a trióból került ki.
A Használtautó.hu aktuális adatait, vagyis a telefonos megkeresések volumenét megvizsgálva, 2023-ban és 2024-ben is egyértelműen a Vitara a magyar SUV-vásárlók kedvence. A portál szerint a használt Vitara átlagára jelenleg 4,92 millió forint.
Júniusban ugyanakkor fordult a kocka, ázsiai helyett ugyanis európai gyártó vitte a prímet Magyarországon.
A Volkswagen 1147 darabbal végzett az élen, és így megerősítette negyedik pozícióját az összetett listán.
Érdekesség, hogy ennek ellenére a január–június periódusban csupán egy Volkswagennek, a Golfnak sikerült beférkőznie a top 10-be – 1250 eladott darabbal.
A német konszernnel kapcsolatos hír, hogy az új generációs infotainment-rendszerrel rendelkező VW-modelleket most már a mesterséges intelligencián alapuló ChatGPT-vel kiegészítve kínálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.