BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Noblesville,-,Circa,March,2023:,Volkswagen,Id.4,Suv,Electric,Vehicle

Olyat tett a Volkswagen, amire rég volt példa Magyarországon

Júniusban fordult a kocka a magyarországi újautó-értékesítéseket illetően, és ázsiai helyett ezúttal európai gyártó vitte a prímet. A német Volkswagen – a Suzuki letaszítva a trónról – 1147 darab eladott járművel végzett az élen az elmúlt hónapban, és így megerősítette negyedik pozícióját az összetett listán. A japán márka modelljei ugyanakkor továbbra is uralják a hazai piacot.

Az egyik legerősebb hónapját produkálta idén a már sokszor lesajnált magyar újautó-piac júniusban: a mintegy 12 ezres (11 724) forgalomba helyezés éves szinten 24 százalékos növekedést jelent, és immár bőven meghaladja az általában hivatkozásként használt, Covid előtti 2019-es esztendő azonos időszakának teljesítményét. A féléves adatok mindenesetre mégis mást mutatnak: bár a 63 337 darabos volumen megsüvegelendő a hazai gazdaság helyreállítása idején, de így is jócskán elmarad a már említett 2019-es év hathónapos eredményétől (74 ezer új kocsi). 

Volkswagen, Suzuki, új autó
A Volkswagen nyerte a június versenyt, de itthon továbbra is a Suzuki vezet / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

A Volkswagen nyerte a júniust, de még így is a Suzuki vezet

Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. üzletfejlesztési igazgatója szerint a szakma januárt megelőzően óvatosan becsült, mert a magas infláció és kamatok miatt az emberek kivártak a járművásárlással Magyarországon tavaly, a megtakarításaikat pedig inkább állampapírokba fektették, most azonban egyértelművé vált, hogy rendeződtek a gazdasági folyamatok, és ennek az iparágban is meglett az eredménye.

Az összesített versenyben továbbra is a „mi autónk” vezet: a Suzuki több mint 13,5 százalékos részt hasít ki az itthoni piacból. Az esztergomi gyártóbázissal rendelkező japán márka mellett két számjegyű részesedéssel nálunk csupán még egy szereplő, a szintén japán Toyota rendelkezik 2024-ben (11,87 százalék). A bronzérmes cseh Skodának 5392 regisztrált példánnyal 8,51 százalékos mutató jutott.

A Magyar Suzuki Zrt. 2023-ban több mint 161 ezer autót értékesített, amelyből több mint 156 ezer a Duna-parti városból származott. 

A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták a világ 123 országába, az összes eladásból származó nettó árbevételük 2871,3 millió euró volt.

Ezért sem meglepő, hogy a márkák közötti rangsorban két Suzuki is található az első háromban: 

  • a külföldön is népszerű Vitara az éllovas, míg 
  • a dobogó alsó fokán az S-Cross áll. 
  • Kettejük közé ékelődött be a flottabajnok Skoda Octavia. 

Ahogy arra a Totalcar is rámutat, ez a három típus adja a teljes magyar újautó-piac 17 százalékát, azaz idén minden hatodik eladott új kocsi ebből a trióból került ki. 

A Használtautó.hu aktuális adatait, vagyis a telefonos megkeresések volumenét megvizsgálva, 2023-ban és 2024-ben is egyértelműen a Vitara a magyar SUV-vásárlók kedvence. A portál szerint a használt Vitara átlagára jelenleg 4,92 millió forint. 

Júniusban ugyanakkor fordult a kocka, ázsiai helyett ugyanis európai gyártó vitte a prímet Magyarországon. 

A Volkswagen 1147 darabbal végzett az élen, és így megerősítette negyedik pozícióját az összetett listán.

Érdekesség, hogy ennek ellenére a január–június periódusban csupán egy Volkswagennek, a Golfnak sikerült beférkőznie a top 10-be – 1250 eladott darabbal. 

A német konszernnel kapcsolatos hír, hogy az új generációs infotainment-rendszerrel rendelkező VW-modelleket most már a mesterséges intelligencián alapuló ChatGPT-vel kiegészítve kínálják.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.