Hatodik hónapja töretlen a fogyasztás bővülése – kezdi közleményét a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb kiskereskedelmi adataira reagálva.
A szaktárca emlékeztet: az idei év január–júniusában a kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2,7 százalékkal haladta meg az előző év első hat hónapjában mértet. Rámutatnak:
júniusban csak az élelmiszer jellegű vegyes üzletekben több mint 594 milliárd forintot költöttek a magyar családok, mintegy 20 milliárd forinttal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban.
Szerintük az élelmiszer-kiskereskedelem bővülése mellett figyelemre méltó az árucikkek széles körére kiterjedő és a kiskereskedelmi forgalomból 7,9 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumenének 14 százalékos bővülése is.
Hangsúlyozzák, hogy a kiskereskedelmi forgalom növekedésében fontos szerepet játszott, hogy visszaszorult az infláció, amelyet a kormány hatékony intézkedései továbbra is alacsony szinten tartanak. Felidézik: júniusban az infláció 3,7 százalékot ért el, ráadásul az élelmiszer-infláció éves alapon 1,1 százalékra mérséklődött, sőt júniusban az élelmiszerek ára az előző hónaphoz viszonyítva 0,3 százalékkal csökkent.
Közleményüket azzal folytatják, hogy a reálbérek kilenc hónapja tartó növekedésének és az óvatossági motívum fokozatos oldódásának köszönhetően zajlik a belső fogyasztás helyreállása. Úgy vélik:
a következő hónapokban várhatóan folytatódik a kiskereskedelmi forgalom növekedési tendenciája, mivel a jövedelmek emelkedése és a munkaerőpiaci aktivitás fokozódása további pozitív hatást gyakorol a szektorra.
A kabinet a piaci verseny élénkítése érdekében működteti az árfigyelő rendszert, mely nemcsak az árak átláthatóságát növeli, hanem hozzájárul a fogyasztók tájékozott döntéseihez is, ami hosszú távon a kiskereskedelmi piac stabilitását erősíti, ezáltal hozzájárulva a hosszú távú gazdasági növekedés fenntartásához – írja az NGM.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.