A BMW Group Gyár Debrecen épületei hamarosan elnyerik végső formájukat, és az előszériás gyártás az év végén elindulhat – közölte a vállalat – írja a Dehir. A lap emlékeztet rá, hogy 2023 áprilisában érte el legmagasabb pontját a festőüzem, amely egyben a gyár legmagasabb épülete is.
A 26 méter magas, háromszintes, 90 ezer négyzetméter alapterületű komplexum bokrétaavatója az egyike volt a tavalyi első mérföldköveknek. Kicsivel több mint egy évvel később pedig a legmodernebb technológiát képviselő festőüzem lesz a járműgyár elsőként beindított részlege.
Az új debreceni festőüzem óránként harminc karosszéria festésére képes a teljesen automatizált festési folyamat során. Ez a kapacitás a későbbiekben jelentősen növelhető.
A technológia beüzemelését a BMW iX1 modellek bevonásával végzik el a szakemberek. A csúcstechnológiás rendszert a gyártóhálózaton belül meglévő szakértelem felhasználásával fejlesztették ki és tervezték meg. A festőüzemnek otthont adó 33 ezer négyzetméter alapterületű, háromszintes épület bőséges munkaterületet biztosít a modern gyártáshoz.
A villamosenergia-alapú hőtermelés elve alapvető fontosságú a debreceni festőüzem fosszilis tüzelőanyagok, például földgáz nélkül történő üzemeltetéséhez. A technológiai műveletekhez szükséges összes kemence és egyéb folyamat teljes egészében elektromos árammal fog működni, nem pedig földgázzal, ahogyan korábban megszokott volt.
A vállalat szerint ez az elv jelentősen csökkenti a festőüzem szén-dioxid-kibocsátását, azzal együtt is, hogy a földgáz nélküli működés miatt az áramfogyasztás növekedni fog. Debrecenben a termeléshez szükséges, a gyár területén kívül megtermelt energia kizárólag megújuló energiaforrásokból származik majd.
A BMW Group számos más gyárához hasonlóan az új debreceni festőüzem is modern, környezetbarát száraz leválasztási technológiát alkalmaz. A festékfelesleget, amely a festőkabinban nem tapad meg a karosszérián, kiszűrik és mészkőporral keverik össze. Ez jelentősen csökkenti a vízfogyasztást, és lehetővé teszi, hogy a festőkabin akár 90 százalékban keringetett levegővel működjön.
Más szóval, 100 százalék helyett csak a levegő 10 százalékát kell párásítani, és annak a hőmérsékletét szabályozni, ami jelentős energiamegtakarítást eredményez. Az eljárásnak köszönhetően a használt mészkőpor is visszavezethető az anyagkörforgásba, és újra felhasználható például a cementiparban, ahelyett, hogy szennyezett szennyvízként kellene ártalmatlanítani, mint a korábbi nedves leválasztási technológia esetében – közölte a vállalat.
Utoljára augusztus elején írtunk róla, hogy a külső képek alapján szinte kész van a debreceni BMW-gyár, ahol idén a próbagyártás, jövőre pedig a sorozatgyártás is elindulhat.
Itt gyártják majd a tisztán elektromos meghajtású Neue Klassét.
A cívis városban a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel. A Debrecen Északnyugati Gazdasági Övezetében több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a vállalatcsoport első olyan egysége, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFactory koncepció alapján fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.