Ambiciózus tervekkel hozták Magyarországra a Kotont, a török világmárka egy budapesti üzletében, a KÖKI-ben már elérhető. De rögtön újabb boltnyitások várhatók: a fővárosban még két üzletet fognak nyitni, ahogy Sopronban, Debrecenben, Szegeden és Székesfehérváron is megjelenik majd a Koton.
A Portfolio cikke szerint a vállalat a globális növekedési stratégiájának részeként nyolc új üzletet nyit Magyarországon. Középtávú terveik közt szerepel 130-150 új üzlet megnyitása világszerte. Az összesen több mint 6000 négyzetméternyi eladótérrel rendelkező üzletek közül a legnagyobb a KÖKI Bevásárlóközpontban van, az itteni üzlet alapterülete 1000 négyzetméter.
A dinamikusan fejlődő török márkának
kínálata van, és magas minőségű ruházati termékeket ígér. A török divatmárka 1988-ban jött létre egy 25 négyzetméteres üzletben Kuzguncukban. Szűk tíz évvel később, 1996-ban nyitották meg az első külföldi üzletet Münchenben, azóta pedig már több mint 500 üzlettel rendelkeznek világszerte. Évente 30 ezer új modellel jelennek meg.
A magyarországi terjeszkedéssel kapcsolatban Bárány Kristóf, az Adventum csoport alapító partnere azt hangsúlyozta, hogy a Koton Törökország egyik legnagyobb divatmárkája. „Örömmel tölt el bennünket, hogy segíthetjük őket magyarországi terjeszkedésükben” – fogalmazott.
Május végén nyílt meg az első magyarországi Primark. Erről a Világgazdaság több cikket is írt. A Primark (Írországban Penneys néven ismert) ír divatcikk-kiskereskedelmi vállalat, amely több mint 440 boltot üzemeltet 17 országban. A vállalat székhelye Dublinban található.
Ahogy kaput nyitottak, onnantól kezdve hetekig elképesztő őrület övezte a boltot: brutális tömeg várakozott a bejárat előtt, sokan órákkal a nyitás előtt letáboroztak. Nem csoda, hiszen a hatalmas választék és az alacsony árak rengeteg vevőt vonzanak a mai napig. Éppen ezért nagy kérdés, hogy a Koton meg tudja-e közelíteni a Primark népszerűségét.
Tömegjelenetek egyelőre nincsenek, de ez az újabb boltnyitásokkor akár még be is következhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.