A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) budapesti székházában.
Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra, hogy
Magyarországon jelen van a három német prémiumautó-gyártó, ezzel párhuzamosan a tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártóból öt.
A forradalmian megújuló autóipar keleti és nyugati bástyái itt, Magyarországon találkoztak, így az ország a keleti és nyugati vállalatok találkozási pontjává vált Európa közepén.
A miniszter bírálta a kínai elektromosautó-ipart sújtó európai uniós büntetővámokat, amelyek szerinte az európai gazdaságot hozzák nehéz helyzetbe. Elmondta,
reméli, hogy október végéig a józan ész visszatér a döntéshozók fejébe Brüsszelben, és valahogy meg lehet akadályozni ezt „az európai gazdasági öngyilkosságot”.
Vámháború: az EU beismerte, totális csőd, amit eddig művelt, most mégis tovább súlyosbítaná a helyzetet
A vám mindig növeli a vámhatáron áthaladó áruk árát, melyet végső soron a fogyasztó fizet meg, tehát jólétcsökkentő hatása van – erre hívta fel a figyelmet Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány vezető elemzője az Európa és Kína között kibontakozó vámháború kapcsán. Szerinte a vámok bevezetésének komoly ára lesz, csakhogy ezek mindig utólag derülnek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.