Az MG típusú autók gyártója, a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation) és a Duna Motors Disztribúció Kft. közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kínai vállalat kivásárolta importőri tevékenységéből a magyar céget.
Utóbbi a Duna Autó cégcsoport tagjaként, a kelet-közép-európai régióban az elsők között kezdte meg a brit hagyományokkal rendelkező MG (Morris Garages) márkajelzésű gépkocsik hivatalos értékesítését hazánkban. 2022 szeptemberének közepén két modellel – MG ZS és MG EHS – indult az értékesítés az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú márkakereskedői hálózatban. Az azóta eltelt két év alatt a termékpaletta hétre, a kereskedői hálózat 25 tagúra bővült.
Ez idő alatt több mint 3200 MG személyautó került nálunk forgalomba. Az eladások túlnyomó részét a benzinmotoros MG ZS teszi ki, mely a B-SUV-szegmensen belül a 6. legnépszerűbb autó, 4 százalékos részesedéssel.
A szerződés értelmében a Duna Motors Disztribúció Kft. 2024. december 31-éig látja el az MG márka importőri tevékenységét, melyre két új példány, az új MG HS és az új MG ZS Hybrid+ piaci bevezetése vár. Az átvétel lezárását követően a SAIC Motor CEE megkezdi az integrációs folyamatot, amely során az elsődleges célja, hogy zökkenőmentes átmenetet biztosítsanak
egyaránt.
Az ügyletet úgy kommentálták, hogy
jelentős lépés az MG hosszú távú európai stratégiájában,
melynek eredményeként a SAIC Motor CEE átveszi az importőri tevékenység irányítását és működését.
Ormos Péter, a Duna Autó Cégcsoport vezérigazgatója úgy fogalmazott: megtiszteltetés számukra, hogy Kína legnagyobb autógyára a szaktudásukra bízta a márka sikereinek megalapozását itthon. „Biztosak vagyunk benne, hogy a változás hozzájárul az MG eddigi sikeres növekedési stratégiájának folytatásához a magyar autópiacon” – mutatott rá.
William Wang, a SAIC Motor Europe ügyvezető igazgatója közölte,
e döntés – miszerint 2025-től gyári importőséget hoznak létre nálunk – azt jelenti, hogy számukra stratégiai fontossággal bír Magyarország.
Emlékeztetett: a kínai gyártású autómárkák közül elsőként az MG-t sikerült elfogadtatni a magyar vásárlókkal. „Ez az üzleti döntés lehetővé teszi számunkra, hogy mostantól közvetlenül alakítsuk a forgalmazási és értékesítési folyamatokat, továbbfejlesszük az értékesítés utáni szolgáltatásainkat és szervizhálózatunkat. Az új üzleti modell keretében különös hangsúlyt fektetünk az elektromos és hibrid járművek európai elérhetőségének növelésére, ami hozzájárul a környezetvédelmi célkitűzéseink teljesítéséhez” – mondta Wang.
Az MG (Morris Garages) Nagy-Britannia egyik első autómárkája, amelyet 1924-ben William Morris alapított, és egy évszázados múltra tekint vissza. Történelme során több mint 40 sebességi világrekordot döntöttek meg, köztük a „világ leggyorsabb versenyautója” címét is magukénak tudhatták. 2007-ben teljesen megújultak: a SAIC Motor – Kína legnagyobb autóipari konszernje – vásárolta meg. Ma a hétből öt kontinensen képviseltetik magukat, és mára a márka nemcsak a brit, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő. A Kínán kívüli globális értékesítési volumene 2007 óta már meghaladta az egymillió járművet, ami a teljes MG-értékesítés mintegy felét teszi ki.
Lehullt a lepel: újabb kínai, de nem elektromos autó kapható Magyarországon – fotók
Hivatalosan is bemutatták a saját fejlesztésű, 1,6 literes, négyhengeres turbós benzinmotorral rendelkező Omoda 5-öt, amely mostantól Magyarországon is megvásárolható. A kínai autó ünnepélyes keretek között debütált a hazai közönség előtt, és elsősorban tízmillió forint alatti árával lophatja be magát a magyarok szívébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.