Átlagosan 102 ezer forintot terveznek elkölteni a magyarok az ünnepekre, amiből 46 ezer forint juthat az ajándékokra a Cofidis keddi közleménye szerint, melyből az is kiderül, hogy kevés ember vásárol már igazi zöld fenyőt, miközben a műfenyő egyre népszerűbb. A karácsonyi nagybevásárláskor 74 százalék dönt a saját márkás élelmiszerek mellett.
A pénzügyi közvetítő Hitel Monitor nevű reprezentatív felmérése szerint a 102 ezer forintos átlagos összegben az ajándékok mellett az ünnepi menü is benne van. A költségeket a válaszadók egyharmada fedezi megtakarításaiból, 59 százalék havi jövedelméből, ám
12 százalék akár hitelt is felvesz azért, hogy tökéletes legyen az ünnep, ami nyolcéves csúcs.
A megkérdezettek 17 százaléka számít munkahelyi segítségre, a pulykapénz átlagos összege 71 500 forint.
Az ajándékozási kedv is nagyot ugrott tavalyhoz képest, 61-ről 70 százalékra, amiből a többség maximum 6 embernek ad, összesen 46 ezer forint értékben valamit. Az, hogy minden felnőtt mindenkinek ad ajándékot, már csak a családok negyedére jellemző. A Cofidis szerint a magyarok fele használ pénztárcakímélő szokásokat, ezen körön belül 37 százalék esetében csak a gyerekek kapnak meglepetést, 29 százaléknál van összegkorlát, míg 17 százaléknál vesznek közös, nagyobb ajándékot. A válaszadók 43 százaléka számolt be enyhébb túlköltésről, míg 14 százalék olyan mértékűről, hogy januárban meg kellett húznia a nadrágszíjat.
A legkedveltebb ajándékok listáját a szépségápolási termékek és illatszerek, a játékok, valamint a ruházati cikkek vezetik, de egyre népszerűbbek a praktikus ajándéktárgyak is.
Az előző évhez képest többen vásárolnak konyhai eszközöket (18 százalék), barkács- és kerti felszerelést (13 százalék), sporteszközöket (12 százalék), valamint háztartási gépeket (11 százalék) a karácsonyfa alá.
Az ajándékok beszerzését főként novemberben tervezik az emberek, a válaszadók több mint fele ekkor kezdi a vásárlásokat. Ez a közlemény szerint nem meglepő, hiszen a Black Friday akciókra számítva vásárol valamit a magyarok 37 százaléka. Ugyanakkor sokan figyelik fenntartásokkal ezeket az akciókat, így a megkérdezettek háromnegyede szerint ilyenkor a boltok az eredeti árhoz képest nem valós kedvezményekkel tévesztik meg a fogyasztókat.
A válaszadók kétharmada állít idén is karácsonyfát, de 54 százaléknál ez már műfenyő.
Akik valódi fát vesznek, azok a tavalyinál 3 ezer forinttal többet, 13 800 forintot terveznek erre költeni.
Noha a magyarok a boltról boltra járkálás (36 százalék) és a nagytakarítás (26 százalék) mellett a sütés-főzést (18 százalék) is időrablónak vagy macerásnak élik meg, kevesen mondanának le a hagyományos ünnepi menüről. A karácsonyi nagybevásárlást intézők 74 százaléka az alkalmi fogásokhoz is olyan saját márkás élelmiszereket választ, melyeket a hétköznapokban is szívesen vásárol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.