BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A MÁV-Start tartja karban a KISS-eit

Hamarosan kilenc emeletes motorvonat érkezik.

A MÁV-Start Zrt. 1,17 milliárd forint saját forrásból új, nyolcezer négyzetméteres csarnokot alakított ki a szolnoki járműjavítóban. A kivitelező a MÁV Vagon Kft. volt. Már korábban elvégezték a csarnokba vezető mindkét vágány villamosítását, így a motorvonatok tolatómozdony igénybevétele nélkül a csarnok bejáratáig tudnak közlekedni.

A csarnok keddi avatásán Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a karbantartáshoz – Magyarországon egyedülállóan – egy akkora csoportemelő rendszert telepítettek, amely képes egy teljes KISS motorvonat egyidejű emeléséhez. Mostantól itt zajlik a svájci Stadlertől vásárolt, nagykapacitású szerelvények karbantartását is.

Összesen negyven KISS érkezik a MÁV-Starthoz, amelyek többsége főként a budapesti agglomerációban fog közlekedni. Már tíz KISS fut a váci és a ceglédi vonalon, illetve nyáron minden hétvégén a Balatonra is visz utasokat. A következő hetekben kilenc KISS érkezik.

Fotó: Mészáros János / MTI

A szolnoki járműjavítóban folyik a vasúti járművek megújítása, karbantartása, valamint az IC+ kocsik gyártása is, ezek mellé érkezett a KISS-ek karbantartása.

A vezérigazgató nagyon jónak nevezte a cége és a Stadler közötti együttműködést, és a városvezetéssel lévő kapcsolatot is. A járműjavítóban körülbelül 1270-en dolgoznak, a beruházás új munkahelyeket teremt, folyamatosak a továbbképzések. Az eseményen Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere kitért arra, hogy a város fő fejlesztései az M4-es autóút építése és az ipari park rendszerének kialakítása, de közvetlenül ide tartozik a vasúti gépgyártás is. A 2015-ben indult Modern városok program támogatja az IC-kocsik gyártását is.

A csarnokban két vizsgálócsatornát építettek ki mindkét vágány teljes hosszában, amelyek LED-es megvilágítást kaptak. A járművek magasabban elhelyezett részegységeihez az erre a célra fejlesztett mobil állványokat építettek. Számos épületgépészeti átalakítás és fejlesztés is történt. A vonat emelését az Emanuel gyártmányú, 24 önálló emelőoszlopból álló csoportemelő rendszer végzi. Az emelés biztonságát integrált vezérlési és védelmi funkciók segítik. Az emelőoszlopok a használaton kívüli időszakban könnyen mozgathatóak, ezáltal a járművek minden része hozzáférhető a karbantartási feladatok elvégzése során.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.