Tíz éve még csak 26 vállalkozás volt védjegyhasználó, majd 2012-ben egy jogszabályi változás adott nagy lendületet az összefogásnak, ma pedig már 190-en használják a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit
– mondta Benedek Eszeter a cég ügyvezetője a gyártók és kereskedők összefogásával idén először életre hívott „Hazai termékek hónapja” alkalmából rendezett sajtóbeszélgetésen. Ezek az árucikkek elsősorban a gyorsan forgó – főleg élelmiszereket takaró – FMCG-termékeket takarják, de előfordul nonfood-kategóriában értékesítő gyártó is.
Az ügyvezető felelevenítette, hogy tavaly a Covid-járvány kitörése után gyorsan reagáltak, és a „Vedd a hazait – védd a hazait!” kampányuk elindításával magasabb szintre emelték a hazai termékek melletti összefogást, ugyanis a kampányhoz nem csak védjegyhasználó cégek csatlakozhattak. A kampány sikere pedig arra sarkallta őket, hogy idén – hagyományteremtő jelleggel – megrendezzék a „hazai termékek hónapja” kampányt is. Ehhez a promócióhoz öt kiskereskedelmi hálózat csatlakozott, amelyek egységes üzenetekkel kínálják a magyar termékeket, a gyártóknak köszönhetően pedig többcsatornás reklámkampánnyal is meg tudják támogatni az egyhónapos akciót – mondta Benedek Eszter.
Az ügyvezető kiemelte, hogy egy felmérés alapján
a 18-29 év közötti felnőttek mutatták a legnagyobb hajlandóságot a magyar termékek vásárlására, az ő eltökéltségük további erősítésére pedig az augusztus kifejezetten alkalmas, mivel a fesztiválokon nagy hatékonysággal el lehet érni őket.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. ki is települt a Strand Fesztiválra, ahol a vártnál is nagyobb sikerük volt.
Elsősorban a frissárunál lehet érzékelni, hogy fontos a termék magyar származása
– mondta a sajtóbeszélgetésen Heiszler Gabriella, a Magyarországon idén már a 30. éve jelen lévő Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. Mint hangsúlyozta, a Spar nem multinacionális cég, hanem regionális nagyvállalat, a beszerzéseikben szabadabbak a multiknál, ami nagy előny a magyarországi beszállítóknak, mivel beszerzései közel 93 százaléka magyarországi, itt döntik el a beszerzők, hogy mit forgalmaznak. Stratégiai döntésük például, hogy csak magyar tejet forgalmaznak.
A hazai áruk beszerzése mellett szólnak persze a gazdasági racionalitás érvei, például az, hogy álétaluk is érzékelt trend, hogy a magyar fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy magyar terméket vásároljanak. Mint említette a Spar három termelőüzemet is működtet Magyarországon. Saját márkás termékeik közül tavaly 44 olyan termék volt a kínálatukban, amelyik használta a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyét, ezekből 19 volt saját gyártású.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.