BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fesztiválokon is jól pörögtek a hazai termékek

Augusztusban még nagyobb figyelmet kapnak a magyar termékek az áruházláncokban, és a fesztiválokon is.

Tíz éve még csak 26 vállalkozás volt védjegyhasználó, majd 2012-ben egy jogszabályi változás adott nagy lendületet az összefogásnak, ma pedig már 190-en használják a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit

– mondta Benedek Eszeter a cég ügyvezetője a gyártók és kereskedők összefogásával idén először életre hívott „Hazai termékek hónapja” alkalmából rendezett sajtóbeszélgetésen. Ezek az árucikkek elsősorban a gyorsan forgó – főleg élelmiszereket takaró – FMCG-termékeket takarják, de előfordul nonfood-kategóriában értékesítő gyártó is.

Fotó: Shutterstock

Az ügyvezető felelevenítette, hogy tavaly a Covid-járvány kitörése után gyorsan reagáltak, és a „Vedd a hazait – védd a hazait!” kampányuk elindításával magasabb szintre emelték a hazai termékek melletti összefogást, ugyanis a kampányhoz nem csak védjegyhasználó cégek csatlakozhattak. A kampány sikere pedig arra sarkallta őket, hogy idén – hagyományteremtő jelleggel – megrendezzék a „hazai termékek hónapja” kampányt is. Ehhez a promócióhoz öt kiskereskedelmi hálózat csatlakozott, amelyek egységes üzenetekkel kínálják a magyar termékeket, a gyártóknak köszönhetően pedig többcsatornás reklámkampánnyal is meg tudják támogatni az egyhónapos akciót – mondta Benedek Eszter. 

Az ügyvezető kiemelte, hogy egy felmérés alapján

a 18-29 év közötti felnőttek mutatták a legnagyobb hajlandóságot a magyar termékek vásárlására, az ő eltökéltségük további erősítésére pedig az augusztus kifejezetten alkalmas, mivel a fesztiválokon nagy hatékonysággal el lehet érni őket.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. ki is települt a Strand Fesztiválra, ahol a vártnál is nagyobb sikerük volt.

Elsősorban a frissárunál lehet érzékelni, hogy fontos a termék magyar származása

– mondta a sajtóbeszélgetésen Heiszler Gabriella, a Magyarországon idén már a 30. éve jelen lévő Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. Mint hangsúlyozta, a Spar nem multinacionális cég, hanem regionális nagyvállalat, a beszerzéseikben szabadabbak a multiknál, ami nagy előny a magyarországi beszállítóknak, mivel beszerzései közel 93 százaléka magyarországi, itt döntik el a beszerzők, hogy mit forgalmaznak. Stratégiai döntésük például, hogy csak magyar tejet forgalmaznak.

A hazai áruk beszerzése mellett szólnak persze a gazdasági racionalitás érvei, például az, hogy álétaluk is érzékelt trend, hogy a magyar fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy magyar terméket vásároljanak. Mint említette a Spar három termelőüzemet is működtet Magyarországon. Saját márkás termékeik közül tavaly 44 olyan termék volt a kínálatukban, amelyik használta a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyét, ezekből 19 volt saját gyártású. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.