Az MR2-Petőfi Rádió az egyértelmű győztese a május–szeptemberi időszaknak a rádiós piacon. A Szonda Ipsos és a GfK Hungária által elvégzett, összesen 10 ezer fő megkérdezésén alapuló helyi rádiós felmérés eredménye szerint a közrádió második számú adójának hallgatottsága Budapesten és a megyeszékhelyeken a 15–49 éves korosztályban a májusi 4,3-ről 9,2 százalékra (reach, napi átlag) emelkedett.
A fiatalabb hallgatók körében még erőteljesebb a növekedés: a 18–29 évesek között Budapesten és a megyeszékhelyeken közel hét és félszeres, ugyanebben a korosztályban csak a fővárosban több mint 16-szoros volt.
A két vizsgálat között eltelt idő a rádiós piacon természetesen rövidnek számít, így messzemenő következtetéseket csak óvatosan szabad levonni, azt azonban mindenképpen figyelembe kell venni, hogy ebben az időszakban indult el a Magyar Rádió imázskampánya, amelynek keretében az adók az MR1, MR2 és MR3 előnevet is felvették.
A Magyar Rádió idei megújulása keretében az MR2 Petőfi esett át a legradikálisabb fazonigazításon. Az adó hallgatótáborát lényegében lecserélték, az új, szinte kizárólag könnyűzenei műsorral főként a fiatalabb korosztályt célozták meg. (A változás nem volt mentes az indulatoktól. A csak zenét sugárzó közszolgálati rádió a nemzetközi piacon ugyan nem példa nélküli koncepció, Magyarországon azonban még emészteni kell. Több kereskedelmi rádió az MR2-Petőfi igazságtalan versenyelőnyéről beszélt, az ORTT pedig a múlt héten jelentette be: közigazgatási eljárást indít, mivel „az MR2-Petőfi Rádió nem teljesíti közszolgálati műsor-szolgáltatási kötelezettségét”.)
Szintén jelentős – bár a Petőfihez képest kevésbé mélyreható – átalakításon esett át az MR1-Kossuth Rádió is. Az adó struktúraváltása az elmúlt hetekben fejeződött be. A hallgatottság a Kossuth esetében is nőtt, igaz, jóval szerényebb mértékben – a napi elérés 14 százalékkal, kilenc százalékra (napi átlag reach, 15–49 évesek, Budapest és megyeszékhelyek).
Galavics András, az MR kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak azt emelte ki, hogy az MR2-Petőfi hirdetői által megelőlegezett bizalmat immár hivatalos adatok is igazolják. Az igazgató szerint a hirdetési bevételek igazi megugrása jövőre várható. Az MR2-Petőfi számára az is előnyt jelenthet – tette hozzá –, hogy a kereskedelmi adókkal szemben itt kisebb az egységes hangzást torzító „reklámzaj”: óránként mind-össze hat perc.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.