Az elmúlt napokban két áruházat is nyitott a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. A soproni Alfa Parkban létesült sportáruház eladótere ezer, a miskolci Szinva Parkban felavatott egységé 1100 négyzetméter. Az így már 18 áruházat üzemeltető társaság az idén intenzív hálózatbővítésbe kezdett, hiszen egy éve még csak 12 tagú volt a lánc. Miskolcon ugyanakkor ez a második Hervis áruház: az elsőt októberben nyitották. Mint Domán József ügyvezető igazgató mondja, jövőre is folytatják a bővítést, és 2010-re 40 áruházból álló lánc létrehozása a terv.
Az osztrák Spar Österreichi-sche Warenhandels-AG tulajdonában lévő Hervis két szempontból különbözik a 2005-ben piacra lépett vetélytárstól, a De-cathlontól. Egyrészt ez utóbbi elsősorban a 13 saját márkájára koncentrál, míg a Hervis inkább a nagy nemzetközi sportruházati cégek kínálatában erős, és a francia társasággal ellentétben inkább belterületi központokban telepszik meg.
Más kérdés azonban, hogy az elmúlt két évben tapasztalt gyors bevételnövekedésről az idén már nem beszélhet a cég, igaz, visszaesésről sincs szó – mondja Domán József. Az idén várhatóan 13 milliárd forint lesz a bruttó árbevétel. Hasonló forgalmat prognosztizál Med-gyesi Dénes, a Decathlon-Tíz-próba Magyarország kereskedelmi vezetője, hozzáfűzve: a cég nem érzi a megszorító intézkedések hatását, sőt az árbevétel-növekedés két számjegyű, noha az idén nem bővült a hálózat. A hatodik, ezúttal nettó két- ezer négyzetméteres áruház december elején nyílik Győrben, és ezzel a társaság összes eladótere meghaladja a 19 ezer négyzetmétert. A közel 3 millió euróba került zöldmezős beruházás során ez a Decathlon is úgy épült, hogy a későbbiekben bővíteni lehessen, ha szükséges. A Decathlon azzal jött Magyarországra, hogy tíz éven belül minden városban megtelepedjen, és a vártnál nagyobb érdeklődés miatt az áruházakban megnövelték az úgynevezett természetsportosztályok területét. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.