Első menedzselt hálózatüzemeltetési szerződését az egyik hazai mobilszolgáltatóval kötötte meg az Ericsson Magyarország – tudta meg lapunk Éry Gábor vezérigazgatótól. Több hónapos próbaüzemet követően február elejétől a cég a Pannon összes kelet-magyarországi bázisállomásának és egyéb hálózati berendezésének felügyeletét látja el. A svéd anyacég ezen a szolgáltatási területen már világelsőnek számít, globálisan mintegy 170 millió előfizetőnek menedzseli a hálózatát, s ebből a területből a hazai leányvállalat is egyre nagyobb területet akar kihasítani. Ez ugyanis akkor igazán gazdaságos, ha egyszerre több szolgáltatóra tudjuk elvégezni, reméljük, hogy más szolgáltatóval is létrejön hasonló megbízás – teszi hozzá Éry Gábor.
Az Ericsson üzemeltetési kapcsolata nem újkeletű a Pannonnal, a két cég között eddig úgynevezett tartalékalkatrész-menedzselt (SPMS) szolgáltatásra van érvényben megállapodás. Ez nem alkatrész-raktározást jelent, hanem komplex szolgáltatást, vagyis ha a szolgáltató alkatrészhibát jelez a mobilhálózati eszközökben, az Ericsson feladata, hogy a hibát kiküszöbölje. A magasabb szintű szolgáltatásra szóló újabb szerződéssel még jobban ki lehet használni a szinergiákat, mert nem kell megvárni amíg a szolgáltató jelzi az alkatrészgondot – húzta alá a vezérigazgató.
A menedzselt szolgáltatásnak többféle változata van: a legegyszerűbb a már említett SPMS, utána következik a bázisállomás, majd a teljes hálózat üzemeltetése, illetve a teljes informatikai rendszer felügyelete. A tapasztalat azt mutatja, hogy a mobilszolgáltatók közül a régebbi szereplők nehezen engedik át a terepet a külső üzemeltetőnek, nem így a később piacra lépők, köztük is az inkább befektető szemléletűek, mint a Hutchison – mondja Éry Gábor.
Az Ericsson Magyarországnál már több mint ezren dolgoznak, ebből százan foglalkoznak menedzselt szolgáltatásokkal, a következő évben várhatóan további 100-200 fővel nőhet a létszám.
Az Ericsson Magyarország másik nagy üzletága a regionális mérnöki szakértői központ, amely 2005-ben indult, és amelyből az anyacégen belül összesen húsz működik. Egységes szolgáltatáskezelésre jött létre, s jelenleg 250-en dolgoznak itt. Ezen a területen is bővítenének, de már most szembesülnek azzal, hogy időnként nincs elég szakképzett munkaerő. Ezen a területen – ellentétben a kutatás-fejlesztéssel – nem a frissen végzettekre van szükség, ide gyakorlati tudás kell. Ha a hazai oktatásban pár éven belül nem lesz lényegi változás, az Ericsson bajban lesz az itteni foglalkoztatással – emelte ki a vezérigazgató.
A hazai leánycég másik fontos részlege a kutatás-fejlesztés, ahol ma 550-en dolgoznak, internetalapú mobil- és vezetékes hálózatok platformját tervezik, s az anyacég elképzelései szerint újabb fejlesztések jöhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.