BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálózatot is menedzsel

Első menedzselt hálózatüzemeltetési szerződését az egyik hazai mobilszolgáltatóval kötötte meg az Ericsson Magyarország – tudta meg lapunk Éry Gábor vezérigazgatótól. Több hónapos próbaüzemet követően február elejétől a cég a Pannon összes kelet-magyarországi bázisállomásának és egyéb hálózati berendezésének felügyeletét látja el. A svéd anyacég ezen a szolgáltatási területen már világelsőnek számít, globálisan mintegy 170 millió előfizetőnek menedzseli a hálózatát, s ebből a területből a hazai leányvállalat is egyre nagyobb területet akar kihasítani. Ez ugyanis akkor igazán gazdaságos, ha egyszerre több szolgáltatóra tudjuk elvégezni, reméljük, hogy más szolgáltatóval is létrejön hasonló megbízás – teszi hozzá Éry Gábor.

Az Ericsson üzemeltetési kapcsolata nem újkeletű a Pannonnal, a két cég között eddig úgynevezett tartalékalkatrész-menedzselt (SPMS) szolgáltatásra van érvényben megállapodás. Ez nem alkatrész-raktározást jelent, hanem komplex szolgáltatást, vagyis ha a szolgáltató alkatrészhibát jelez a mobilhálózati eszközökben, az Ericsson feladata, hogy a hibát kiküszöbölje. A magasabb szintű szolgáltatásra szóló újabb szerződéssel még jobban ki lehet használni a szinergiákat, mert nem kell megvárni amíg a szolgáltató jelzi az alkatrészgondot – húzta alá a vezérigazgató.

A menedzselt szolgáltatásnak többféle változata van: a legegyszerűbb a már említett SPMS, utána következik a bázisállomás, majd a teljes hálózat üzemeltetése, illetve a teljes informatikai rendszer felügyelete. A tapasztalat azt mutatja, hogy a mobilszolgáltatók közül a régebbi szereplők nehezen engedik át a terepet a külső üzemeltetőnek, nem így a később piacra lépők, köztük is az inkább befektető szemléletűek, mint a Hutchison – mondja Éry Gábor.

Az Ericsson Magyarországnál már több mint ezren dolgoznak, ebből százan foglalkoznak menedzselt szolgáltatásokkal, a következő évben várhatóan további 100-200 fővel nőhet a létszám.

Az Ericsson Magyarország másik nagy üzletága a regionális mérnöki szakértői központ, amely 2005-ben indult, és amelyből az anyacégen belül összesen húsz működik. Egységes szolgáltatáskezelésre jött létre, s jelenleg 250-en dolgoznak itt. Ezen a területen is bővítenének, de már most szembesülnek azzal, hogy időnként nincs elég szakképzett munkaerő. Ezen a területen – ellentétben a kutatás-fejlesztéssel – nem a frissen végzettekre van szükség, ide gyakorlati tudás kell. Ha a hazai oktatásban pár éven belül nem lesz lényegi változás, az Ericsson bajban lesz az itteni foglalkoztatással – emelte ki a vezérigazgató.

A hazai leánycég másik fontos részlege a kutatás-fejlesztés, ahol ma 550-en dolgoznak, internetalapú mobil- és vezetékes hálózatok platformját tervezik, s az anyacég elképzelései szerint újabb fejlesztések jöhetnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.