Az utolsó hetét kezdi meg ma az Alitalia. Ha nem lesz befektető, akkor kifogy a készpénzből, megkezdődhet a felszámolás. Akkor is az utolsó néhány napról van szó, ha mégis lesz megmentő. Saját néven és az eddigi formában ugyanis biztosan nem képes folytatni a tevékenységét. (Honlapján egy szeptember 9-i „legfrissebb” hír szerint mindent folytatni fog.) Eközben a versenytársak máris rárepültek a piacaira, és csak azt várják, hogy végképp eltűnjön a színről.
A fedélzeti személyzetet tömörítő szakszervezet a hét végén mégiscsak támogatta a CAI befektetői csoport utolsó szalmaszálnak tartott tervét, de ez már aligha lesz elegendő meggyőzni a többi szakszervezetet. A CAI terve szerint az Alitalia személyszállítási üzletágát beolvasztanák az Air One olasz
légitársaságba, a veszteséges kargó- és karbantartó részleget pedig eladnák. Így csak három-négyezer embert kellene elbocsátani a közel húszezerből. A CAI egyébként a múlt hét közepén visszavonta 400 millió eurós ajánlatát.
A „hiénák” pedig egymás után jelentik be, bővítik az olaszországi célpontokra közlekedő járataikat vagy a kapacitásokat. Elsőként a Lufthansa közölte, repülőgépeket telepít Milánóba, és onnan több nagy
európai városba indít járatokat. Több diszkontcég is megérkezett; az Easyjet például közölte: év végéig 11-ről 15-re növeli az északolasz városban állomásozó gépeinek számát. Várható, hogy már ezen a héten vagy október elején újabbak is megjelennek, és igyekeznek minél több utast elcsábítani.
Három kimenetele lehet a végjátéknak. Az első szerint államosítják a céget, ez politi-kailag indokolt lehet Berlusconinak, de nehéz lesz eladni, hogy az adóssághalmazt az adófizetők nyakába varrják. A másik két eset jóval valószínűbb: az egyik, hogy bezárják a céget, az eszközeit pedig eladják, a másik, hogy jön egy külföldi vevő (vélhetően szakmai befektető) és megveszi a most már nagyon olcsóvá vált céget, lecsupaszítja, és elbocsátja a dolgozók felét. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.