BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan lábaljunk ki a válságból? A PWC tanácsai

Tanulmánysorozatot indított útjára a PricewaterhouseCoopers, annak érdekében, hogy a cégek időben felismerjék a kockázatokat és hatékonyan felkészüljenek rájuk a gazdasági válság idején.

A "Legyen naprakész!" címet viselő tanulmánysorozat különböző üzleti területről kölcsönzött, valódi, tömör példákkal illusztrálja a kockázati trendeket. A sorozat első darabja "Krízisből lehetőség" a válságkezelés négy legfontosabb lépésére koncentrál, amelyek röviden a következőek: 

  • A válság tudomásul vétele – Valljuk be, hogy létezik a krízis és vállaljunk érte felelősséget. Figyelembe kell venni minden szempontot, és az objektív döntések érdekében egy független, külső tanácsadót / bizottságot is érdemes igénybe venni.

  • Kommunikáció – Meg kell határozni a kulcsfontosságú érintetteket, majd haladéktalanul fel kell venni velük a kapcsolatot. A vállalati szintű és a felsővezetők külső kommunikációját is személyre kell szabni, annak érdekében, hogy bizalmat lehessen építeni a célközönség körében.

  • Az irányítás megragadása – Össze kell gyűjteni a kiemelt fontosságú érdekeltek véleményét, de kézben kell tartani az irányítást és nem hagyni, hogy mások érdekei szabják meg a helyreállítási tervünket.

  • Tanuljunk a bajból – Miután sikerült elhárítani a válságot, azonosítani kell a tartós változás megvalósításának lehetőségeit. Egy ilyen helyzet alkalmat teremthet a szervezeti-, folyamati-, vagy kulturális változtatásokra, ezáltal pedig az átláthatóság és számon kérhetőség javítására.
  • "A globalizáció új piacokat nyitott meg, új üzleti modellek és munkamódszerek megvalósulását hozta, ugyanakkor új veszélyek egész sorát hordozza magában. Az esetlegesen felmerülő kockázatok kézben tartása manapság egyre nagyobb kihívást jelent." – nyilatkozta David Wake, a PricewaterhouseCoopers, Tanácsadási üzletágának vezetője. 

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.