Legalábbis az első éves tapasztalatok ezt mutatják - hangzott el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) délelőtti sajtótájékoztatóján. A probléma az alkusszövetség szerint abból adódik, hogy hiányzik az egyedi azonosíthatóság, amelyről pedig a biztosítási törvénynek kellene rendelkeznie. A szövetség javaslata az, hogy az ügyfelek adószámuk alapján legyenek azonosíthatók, szemben a mostani gyakorlattal, amikor csak az előző biztosító nevét, és a kötvényszámot kell megadniuk. A problémák általában utóbbiból erednek, ez ugyanis nem ritka hogy egy 17 jegyű szám, amelyet gyakran elírnak, elgépelnek.
A kártörténeti igazolások nem megfelelő átvezetése pedig mindenképpen az ügyfelet károsítja, az első esedékes csekken ugyanis év elején a rossz bónusz-malusz fokozat szerint megállapított díj szerepel majd, amelyet ugyan utólag a probléma megoldása után jóváír a biztosító, de ez több hónapig is eltarthat.
Papp Lajos, az FBAMSZ elnöke ezzel kapcsolatban elmondta: azok száma minimális, sőt szinte nulla, akik egy ilyen adminisztratív probléma miatt végleg elveszítik bónusz-fokozatukat, mert utólag minden ilyen jellegű eset rendeződik, de rengeteg kellemetlenséggel, és plusz munkával jár ezek kijavítása. Amellett az sem mindegy, hogy az ügyfél az első csekkén menyi pénzt fizet be a biztosítónak, és mikor látja viszont, ami fokozata alapján visszajárna neki.
A szövetség szerint további probléma, hogy a kötelező biztosítási díjak az elmúlt évek óriási árzuhanása miatt már elértek egy olyan kritikus szintet, amikor azok már az ügyfél érdekei ellen hatnak, így ugyanis gyengül a veszélyközösség biztonsága, romlik a károsultak védelme, és a szolgáltatás minősége is.
A megoldás az alkuszok szerint az lehetne, ha a direkt kárrendezés fogalma bekerülne a törvénybe, ez ugyanis a szolgáltatás minőségében is fokozná a versenyt, így a károsultakat is fokozottabban védené.
A sajtótéjékoztatón szóba került a kötelező-kampányok "eltörlése" is, azaz az a régóta húzódó módosítási javaslat, amely egyebek mellett eltörölné a kgfb naptári évfordulóját. Eszerint ez a termék ugyanúgy mint sok más a piacon, szintén biztosítási évfordulós lenne. Ha azonban ez meg is valósul, a régi szerződések évfordulója továbbra is változatlan maradna addig, ameddig az ügyfél le nem cseréli autóját, és arra új biztosítást nem köt - mondta el Cselovszki Zsolt, az FBAMSZ gépjármű szekciójának vezetője. Szerinte emiatt még két év múlva is csak az autósok felének változna az évfordulója, a kampány pedig még öt év múlva is bőven tart majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.