BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mankó a fejlett közigazgatáshoz

Vége a hazai közigazgatás eddigi elszigelt elektronikus fejlesztéseinek! Az Új Magyarország Fejlesztési Terv forrásaiból létrejött a hazánk elektronikus közigazgatási fejlesztéseit egységesítő keretrendszer. Ez harmonizálja majd a projekteket.

A közel 900 millió forint összköltségű kiemelt munka révén mindeddig hiányzó, egységes tudásháttér jött létre - mondta Baja Ferenc államtitkár, infokommunikációért felelős kormánybiztos. Napjainkban a hazai közigazgatási informatikát különálló, együttműködésre alig alkalmas alrendszerek, alacsony szinten elektronizált back-office folyamatok jellemzik.

A közigazgatási reform azonban csak akkor lehet eredményes, ha a központi, regionális és kistérségi, helyi elektronikus programok közös alapokra épülnek, ügyfélcentrikusak, korszerűek, rugalmasak, hatékony technikai eszközöket alkalmaznak. A most létrehozott tudásháttérrel mindezek a követelmények érvényesülhetnek, és kialakulhat a valóban szolgáltató állam.

A keretrendszer nélkülözhetetlen "sorvezető" mindenkinek, aki közigazgatási projektet indít, mert megmutatja, hogy milyen menetrendet kell követnie, milyen lépéseket szükséges tennie. Ekként nagyfokú hatékonyságot érhet el, munkája illeszkedik a többi fejlesztéshez. A projekt eredményeként létrejött 20 új szabványt 100 új dokumentumot és az ezek alapján kimunkált keretrendszert a Közigazgatási Informatikai Bizottság néhány napja elfogadta és ajánlásként adta ki.

Így az elkészült szabványok, eljárásrendek és követelmények alkalmazása a központi közigazgatás mintegy 140 intézményénél az elektronikus fejlesztések során kötelezővé válhat. Egyúttal iránymutatóul szolgál majd legalább kétezer önkormányzat számára is. A projekteket elbírálása is e keretrendszerre figyelemmel történik majd.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv a közigazgatásban a szolgáltatások hatékonyságának és szinvonalának javítását tűzte ki célul. Alapvető kívánalom, hogy az eddigi hivatali, bürokratikus szemléletet és gyakorlatot ügyfélközpontúság váltsa fel. Az Államreform Operatív Bizottság a hazai közigazgatást  az eljárások megújításával, az alkalmazottak hozzáállásának formálásával és képzésekkel sarkallja nagyobb teljesítményre. Így lesz valóban megbecsült az ügyfél és a hivatalnokból szolgáltató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.