Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat globális, március-áprilisban végzett felmérése a fogyasztói bizalomról. A magyar válaszadók második legnagyobb arányban hiteleiket érzik fő problémájuknak (13 százalék), majd a villany, gáz és fűtés árának emelkedését (10), s csak utána az általános gazdasági helyzetet, együtt a munka és magánélet egyensúlyával (8-8).
Ettől eltérően 50 ország átlagában a gazdasági helyzet miatt a megkérdezettek 23 százaléka aggódik, majd a munkahely biztonsága (22 százalék) után a munka és magánélet egyensúlya következik 8, a hitel 7, továbbá az egészség 6 százalékos mutatóval. A magyarok kimagasló aránya, 96 százaléka látja úgy, hogy országában jelenleg gazdasági recesszió van. Európában hasonló az arány Portugáliában, és ennél is magasabb Írországban, Nagy-Britanniában, valamint Lettországban.
A kérdésre, hogy országa a következő tizenkét hónap során képes-e kijönni a recesszióból, a magyarok 18 százaléka válaszolt igennel, 64 százalék nemmel. (A többiek nem tudtak felelni). Múlt év második feléhez képest a magyarok most pozitívabban ítélik meg a helyzetet: akkor ugyanis csak 7 százalék látta úgy, hogy egy éven belül az ország kilábal a válságból. Ennél a kérdésnél az igen válaszok globális átlaga 23 százalék.
A fogyasztói bizalmi index Magyarországon 52 pont, szemben a legutóbb tavaly, a második félévben mért 71-gyel. Ez globálisan a második legnagyobb arányú csökkenés, Oroszország után. A jelenlegi, magyarországinál alacsonyabb mutatót az 50 vizsgált ország közül csak Lettországban, Portugáliában, Japánban és Dél-Koreában regisztrált a Nielsen. A fogyasztói bizalmi index globális átlaga 77 pont, míg legutóbb, a tavalyi második félévben 84 volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.