2008 a legtöbb hajózási társaság számára jelentős forgalomnövekedést hozott, és úgy tűnik a nyaralás ezen formáját nem érintette a válság. Tavaly számos társaság mutatott be vadonatúj tengerjárót, amely szintén az ágazat sikerességére enged következtetni, írja a tourism-review.com.
Az ECC most közzétett adati szerint a hajózási ágazat 10 százalékos utasforgalom növekedést könyvelhetett el a tavaly 2007-hez képest. A hajózás legfőbb rajongói az angolok, az utasok 33 százalékát ők adják. A második helyezett németek, a piac 21 százalékával. Habár az egyhetes tengerjáró utak a legelterjedtebbek, egyre több utas fedezi fel és tapasztalja meg a három hetes hajózás szépségeit.
A hajós utakra Magyarországon is egyre nagyobb az igény: legalább is erre alapozva bővítette portfólióját 2009-től hajós utakkal a Chemol Travel is. Simon András, a cég ügyvezető igazgatója a VGO-nak az üzletág indításakor elmondta, Európában a hajós utaztatás fejlődik a legdinamikusabban, így érdemes ebben a szegmensben bővíteni. A szakember szerint a hajós utakat nem csak magánszemélyek vásárolják majd, hanem vállalatok is incentive céllal – tette hozzá.
A hajókázás nem csupán a tehetősek kiváltsága. A manapság lefoglalható 6-8 napos tengeri körutak többsége nem kerül többe egy átlagos mediterrán nyaralás áránál. Akár 70-71 ezer forintért is lehet már Földközi-tengeri utakat kapni, ebben azonban nincs benne a kikötőig tartó oda-visszaút.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.