Az Air France által üzemeltette Airbus katasztrófájával kapcsolatban egyelőre csak két dolog biztos: a repülő viharzónába repült és mérőműszerei összevissza jelezték a sebességét. Az AirFrance a június elsején bekövetkező baleset után úgy nyilatkozott: már korábban tapasztalta, hogy az Airbusok sebességmérői a jegesedés miatt meghibásodnak. A vállalat hozzátette: felgyorsítja az eszközök kicserélése érdekében indított programot.
A francia légitársaság vezetője, Pierre-Henri Gourgeon a Reutersnek úgy nyilatkozott: az első, a régieket helyettesítő műszerek gyakorlatilag a baleset estéjén érkeztek volna meg a céghez, ugyanakkor a cégvezető azt is kijelentette: nem biztos abban, hogy a sebességmérők hibája okozta a balesetet.
Gourgeon közlése szerint az Airbus biztosította az Air France-t arról, hogy mindhárom, a repülőinél használt műszer biztonságos, beleértve azt is, amelyet a lezuhant A330-ba építettek. Iparági források szerint az Airbus kizárta az elektromos hibát és a pilótafülke kijelzőinek elvesztését is, mint lehetőséget.
Az Air France a hétvégén jelentette be, hogy már 2008 májusában regisztrálták a jegesedési problémát, bár ezek az "incidensek" nem minősültek katasztrofálisnak. A légitársaság emellett közölte, hogy a később elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy egy másik műszertípus jobban megfelelne a célnak, ezért meg is kezdték az eszközök lecserélését, anélkül, hogy megvárták volna az Airbus által javasolt tesztek eredményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.