Két hét múlva ugyanis a mobilozásért már nem helyszíni bírság jár, aminek felső határa 20 ezer forint, hanem közigazgatási eljárásban, szabálysértésként büntetik. Így a minimális tétel 10, a maximális 800 ezer forint lehet.
A rendőrségi tapasztalatok szerint egyébként az objektív felelősség bevezetése óta jelentősen visszaszorultak a közúti szabálysértések, így a vezetés közbeni mobiltelefonálás is. „Az objektív felelősség bevezetésével egy nagy közlekedésrendészeti váltás volt, nagy számban csökkentek az ilyen jellegű szabálysértések, amiben a mobiltelefon-használat is benne van”- mondta Makula György, az ORFK szóvivője az ATV-nek.
Európában a vezetés közbeni mobilozásért Olaszországban kell a legtöbbet, több mint 160 ezer forintot fizetni. De Spanyolországban is több mint 80 ezer forint a felső határ. 100 euró alatt büntetnek a legtöbb helyen, így Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Lengyelországban, Svájcban.
Ausztriában az egyik legkisebb a büntetés – ott 25 euróval megúszható a mobilozás. A legolcsóbb és legbiztonságosabb megoldás még mindig a kihangosító, vagy ha a sofőr leáll, amíg telefonál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.