BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félúton a vasúti reform - Készülődő sztrájk

Terítéken a Volán társaságok, készülőben a MÁV Zrt. új szervezeti felépítése

Ma kell a kabinet elé terjeszteni a Volán társaságok olyan szervezeti átalakítási javaslatát, amely segíti az integrált regionális vasúti és buszközlekedés létrehozását.

A hónap utolsó napján hasonló céllal a MÁV Zrt. pályavasúti tevékenysége és személyszállítása kerül a terítékre, de megvitatják a helyközi közösségi közlekedés hosszú és középtávú finanszírozási koncepcióját is.

A vonatkozó kormányhatározatban megjelölt utolsó határidőre, november 15-re módosítani kell az érintett vasút- és busztársaságok közszolgáltatási szerződéseit úgy, hogy azok illeszkedjenek a regionális közlekedés rendszerébe.

Mivel a feladatokat rögzítő, augusztus 24-i kormányrendelet óta ismertté váltak a menetrendkészítés új elvei, előkészítették a MÁV ingatlanvagyonának felmérését és a régiós szintű közlekedésszervezést, már tudható, mely vasútvonalak lennének az országos, illetve a regionális hálózat elemei, s hogy mekkora a forgalom az adott vonalakon; mostanra közel félúton jár a közlekedési reform előkészítése.

A szervezeti és a szerződésbeli módosítások arra készítenék fel az érintett személyszállító társaságokat, hogy hatékonyabban és az eddigi egy helyett kétfajta megrendelőnek dolgozzanak: az állam mellett az újként megjelenő regionális közlekedési tanácsoknak (rkt) is.

(Utóbbiak létrehozásához jogszabály-módosításra van szükség, addig a regionális közlekedési szakbizottságok dolgoznak, tanácsadói feladat- és jogkörrel.) Részben e változtatások révén az állam a következő három év átlagában 70 milliárd forinttal kevesebbet költene a közösségi közlekedés fenntartására, ezen belül a 2010-es lefaragás legalább 40 milliárd forint lesz.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke levelet küldött a kormánynak, amelyben tárgyalásokat követelnek. Erre 12 nap lesz, ha nem születik egyezség, kitűzik a sztrájk időpontját.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.