A C919-es keskenytörzsű utasszállító 2014-ben teszi meg első útját, a nagyközönség pedig 2016-tól veheti birtokba – közölte az állami támogatással működő Commercial Aircraft Corp. (COMAC) illetékese az AP-vel. A vállalat a hongkongi légi bemutatón fedte fel a gép teherautó nagyságú változatát.
A projekt az első lépés a kínai légi ipar felfejlesztésére, a célközönséget elsősorban a hazai lakosság, a későbbiekben nemzetközi terjeszkedés is elképzelhető. Mint hogy az ország jelenleg nem rendelkezik az iparághoz szükséges technológiával, a C919 motorját és egyes alkatrészeit külföldi gyártók szolgáltatják majd.
A COMAC vezetője leszögezte: a civil légi közlekedés csak most kezd fejlődni Kínában és még hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy az ország utolérje az olyan légi nagyhatalmakat, mint az Egyesült Államok. A most bemutatott jet rövid- és középtávú, 5 555 kilométeres utak megtételére alkalmas.
A piacot a Boeing 737 és az Airbus A320 vezeti, a kínai cég szerint elsősorban a hatékonyság és a költségek terén érhetik utol a két nagy riválist. A COMAC közlése szerint a C919 12-15 százalékkal kevesebb üzemanyaggal üzemelhet, mint a legtöbb hasonló kategóriájú utasszállító. A nyugati országokba irányuló marketing azonban csak később indul: először az Air China és a China Eastern légitársaságok vásárolhatják meg az új gépet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.