BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Román Ford - Mikor, mennyi? - Fotó!

Az első Romániában készült Ford szeptember 8-án hagyta el az Automobile Craiova gyárat. A kocsi egy Transit Connect kishaszonjármű volt, de a cég azt is közölte, hogy a "közeljövőben" egy új kiskocsit is fognak gyártani, de az nem a Ford Ka lesz.

Emellett azt is tervezik, hogy egy frissen fejlesztett kis hengerűrtartalmú benzinmotort is fognak gyártani Craiovában, de a termelés kezdetéről később döntenek.

A Ford közleményében az áll, hogy a teljes kapacitás elérése idején a cég évi 300 ezer gépkocsi és 300 ezer motor kibocsátására lesz képes mintegy 7 ezer fő foglalkoztatásával, ám dátumot ezzel kapcsolatosan sem tettek közzé. Így az sem nyilvános, ma hány ember dolgozik a gyárban, és hogy hány jármű kibocsátására képes az üzem.

A Ford tavaly márciusban 57 millió euróért vásárolta meg az Automobile Craiova 72,4 százalékos részvénycsomagját, vállalva, hogy visszafizeti a román kormánynak azt a 27 millió eurót, amelyet a kabinet – lényegében támogatásként – elengedett az eredetileg 84 milliós árból. Igaz, a kormány azzal a feltétellel adta a kedvezményt, hogy a Ford megtartja az üzem 3900 alkalmazottját.

Az Európai Bizottság azonban jogellenes állami segélynek nyilvánította a 27 millió eurós kedvezményt. Azóta a Ford 250 millió eurós tőkeemelést hajtott végre, és összesen 675 millió eurót szán a craiovai volt Daewoo-gyárra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.