A veszteségsorozat negyedik negyedéve tartott, mert a világválság miatt a cég fő ügyfelei, a fuvarozó és az építőipari vállalatok kereslete világszerte megcsappant. A Volvo csoportnak 1,348 milliárd svéd koronás adó utáni vesztesége volt a tavalyi utolsó negyedévben, ezt az első negyedévben 4,223 milliárd svéd koronás, a második negyedben 5,564 milliárd koronás veszteség követte.
A harmadik negyedévben a nettó bevétel 30,5 százalékkal 48,483 milliárd koronára csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 69,781 milliárdhoz képest. Változatlan valutaárfolyamokkal számolva 39 százalékos volt a visszaesés. A tavalyi utolsó negyedben a bevétel 9 százalékkal, az idei első negyedben 27 százalékkal, a második negyedévben 33 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A hiányt gyors eladósodással pótolták: az első félévben 30 milliárd svéd koronának megfelelő külső finanszírozást szereztek, jórészt kötvényekből. A harmadik negyedév végén a cég nettó adóssága 50,4 milliárd korona volt, 700 millióval kevesebb, mint az első félév végén. Jelentős költségcsökkentést is elértek, így a harmadik negyedévben az üzemi szintű veszteséget sikerült 3,286 milliárd koronára csökkenteni a második negyedévi 6,883 milliárdról.
Az elemzők itt is nagyobb hiányra, 3,75 milliárdra számítottak a harmadik negyedről. Egy évvel korábban 3,177 milliárd koronás üzemi eredménye volt a Volvónak. Az eladott teherautók száma az egy évvel korábbihoz képest Nyugat-Európában a harmadik negyedévben 59 százalékkal 7.377-re, az első kilenc hónap átlagában 57 százalékkal 32.268-ra fogyatkozott, miközben a korábbi években kiugróan növekvő forgalmú Kelet-Európában a harmadik negyedben 84 százalékkal 982-re, az első kilenc hónap átlagában 85 százalékkal 3,360-ra csökkent. A 2008 előtti években a kelet-európai országokban szaporodtak a Volvo eladásai a legjobban, és itt volt most a legnagyobb arányú a visszaesés is.
Minden piacon csökkent az eladás éves összehasonlításban, összesen és átlagosan 51 százalékkal 27.616 teherautóra a harmadik negyedévben, illetve 53 százalékkal 89.513-ra az első kilenc hónap átlagában. A legjobb volt a helyzet Ázsiában, de még ott is 29 százalékkal kevesebb Volvo teherautó kelt el a harmadik negyedévben, mint egy évvel azelőtt.
A buszpiacon viszont javult a helyzet: az első kilenc hónap átlagában 6.585 autóbuszt adott el a Volvo, 4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, de a harmadik negyedben eladott 2.351 busz már 11 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál. A tavalyi egész évben az adózott eredmény 10,016 milliárd svéd korona volt, 33 százalékkal kevesebb a 2007-es 15,028 milliárdnál. A bevétel 6 százalékkal 303,667 milliárd koronára emelkedett 285,405 milliárdról. Tavaly egész évben 28 126 teherautót adtak el Kelet-Európában, 4 százalékkal többet, mint 2007-ben.
Nyugat-Európában 123 881 teherautóval stagnált az értékesítés, Észak-Amerikában 4 százalékkal 47 600-ra csökkent, ellenben Ázsiában 31 százalékkal 55 641-re, Dél-Amerikában 25 százalékkal 19 553-ra nőtt az eladott teherautók száma. A Volvo csoport viszonylag régóta küszködik részben rajta kívül álló nehézségekkel.
A tavalyi első félév hosszú idő óta először kitűnően sikerült, és erre a második félévben beütött a gazdasági világválság. A Volvo előzőleg, 2007-ben még tovább szenvedte a környezetvédelmet - amely megdrágította termékeit - és a gazdasági növekedés nyugati lassulását, de az utolsó negyedévet már a vállalati átlag szintjén is megemelte az ázsiai és a kelet-európai piac.
Egész évben 7,9 százalékkal 15,028 milliárd svéd koronára csökkent az adózott eredménye a 2006-os 16,318 milliárdról, a forgalom 10,3 százalékkal 285,405 milliárd svéd koronára gyarapodott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.