BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Perpatvar Záhonynál

Feszült a hazai vasútpiac szereplői közötti viszony: a magántársaságok egy része azt állítja, hogy csak a MÁV Cargo Zrt.-n keresztül fér hozzá az Ukrajna felől beérkező áruhoz a záhonyi átrakónál, holott a vagonokat a MÁV Zrt.-nek kellene fogadnia.

 „Eladtuk a Cargóval a magyar–ukrán határt az osztrákoknak” – fogalmazott lapunknak az egyik hazai magán-vasúttársaság vezetője. Kovács Imre, a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója a Világgazdaságnak azonban leszögezte: „A vonatok fogadásának a joga a MÁV-nál maradt, amellyel cégünkhöz hasonlóan más vasúttársaság is kialakíthat együttműködést.”

Az is fáj több vasúttársaságnak, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság sorra engedi be Magyarországra a szomszédos országok vasúti cégeinek a mozdonyait, miközben a hazai vállalatokéi nehezen jutnak ki a környező államokba, főleg Szlovákiába.

Uniós szintű probléma, hogy nem érvényesülnek maradéktalanul a liberalizált piac játékszabályai. A változtatás érdekében a bizottság ezért nyomást kíván gyakorolni 21 tagállamra, köztük hazánkra is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.