A 3,5 tonnánál nagyobb teherautókból azonban fele annyi talált gazdára, mint egy évvel korábban, ám egyik szegmens kereskedői sem érzik úgy, hogy fellélegezhetnek.
A harminc európai országban (EU27+EFTA) csak a kishaszonjármű eladások emelkednek, viszont február óta egyre nagyobb mértékben haladják meg a tavalyi év azonos hónapjainak szintjét. Áprilisban például már 14 százalékkal emelkedtek a bázis fölé.
Így az első négy hónap átlaga 6,6 százalékos piacbővülést mutat. Azonban az új uniós tagországok, az úgynevezett EU10-ek négyhavi átlaga 43, az áprilisi pedig 27 százalékos visszaesést mutat. Ezzel szemben Nyugaton áprilisban közel ötödével több 3,5 tonna alatti haszonjárművet adtak el.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.