BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új hódításra készül az Opel

A General Motors év végén megkezdi az Opel autók árusítását Kínában – jelentette ki a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában a német márka vezérigazgatója, Nick Reilly, kiemelve, hogy Kína lesz az Opel legújabb tengerentúli piaca Latin-Amerika és Ausztrália után.

Mindeddig a GM azért nem forgalmazta az Opelt az Európán kívüli piacokon, mert attól tartott, hogy így belső konkurenciát támasztva csökkentené más márkáinak, a Chevroletnek, a Buicknak, és a Holdennek az értékesítését.

Ám Reilly, aki mielőtt az elmúlt novemberben elfoglalta volna jelenlegi posztját, a GM ázsiai működését irányította Sanghajban, gyors stratégiai változást csikart ki, hogy csökkentse az Opel/Vauxhall függését a stagnáló európai piactól.

Nemrégiben egy másik interjúban kizárta ugyanakkor az Opel piacira dobását az Egyesült Államokban, mondván, túl sok az átfedés néhány modell között: a Buick Regal például az Opel Insignia alapjára épül.

Kínában azonban az Opel meglovagolhatná a német márkák jó hírnevét, és új vevőkört szerezhetne a GM-nek, olyanokat, akik nem a szintén az amerikai céghez tartozó Chevroilet és Buick autókat preferálják.

A realitások talaján maradva Reilly ugyanakkor tudja, az Opel egyelőre nem tud nagy mennyiséget eladni Kínában az ottani alacsony árszint miatt. A két vezető helyi márka, a Cherry és a BYD tömegmodelljeinek ára ugyanis 25-60 ezer jüan (3700-8800 dollár) között van az egyébként még mindig kétszámjegyű bővüléssel kérkedő autópiacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.