Az elmúlt év során nőtt az online vásárlók száma, a vásárlási kedv stagnálása és a tranzakciók gyakorisága azonban kismértékű csökkenése visszafogta az online piac bővülését. Az online vásárlók számának növekedését az internet elterjedése eredményezte. A heti rendszerességgel netezők aránya eg év alatt ugyanis 49 százalékról 56 százalékra növekedett, magyarázta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve, az eredmények szerint ugyanis az online tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. A válaszadók 42 százaléka az elmúlt egy évben legalább két alkalommal vásárolt az interneten, egyharmada ugyanakkor tavaly nem használta erre a világhálót, annak ellenére sem, hogy korábban próbálta már az online rendelést.
Az online piac szereplőinek bíztató lehet, hogy a tavalyi eredményekhez hasonlóan a megkérdezettek túlnyomó többsége (84 százalék) nem zárkózik el az e-shoping lehetőségétől, emelte ki a szakember.
Míg globális szinten a legtöbben könyvet, ruházati cikkeket és videót, DVD-t, illetve játékot vásárolnak a weben, addig hazánkban a megelőző évekhez hasonlóan elektronikai cikkek a legkeresettebbek, a megelőzve a könyveket, valamint a ruhaneműket. A hagyományos vásárlási szokásoknak megfelelően a férfiak interneten is elsősorban elektronikai cikkeket szereznek be, míg a nők leginkább könyveket és ruhaneműket keresnek.
A szállásadóknak is érdemes a világhálón hirdetniük. A következő 12 hónapban online tranzakciót tervezők ugyanis az elektronikai cikkek és könyvek beszerzése mellett leginkább a szállásfoglalást (37 százalék) intéznék online. Bár az elmúlt évben a megkérdezetteknek csupán 23 százaléka foglalt szállást az interneten, azonban figyelembe véve azt, hogy sokkal gyakrabban vásárolunk elektronikai cikkeket vagy ruhaneműt, ez igen magas arány, Barcza szerint.
Az online vásárlást az elmúlt egy évben legtöbben annak gyorsasága és egyszerűsége miatt választották (91 százalék), de az interneten elérhető kedvezőbb árakat is sokan említették (81 százalék). Ez utóbbi szempontot tavalyhoz képest 10 százalékkal többen emelték ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.