BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiütötték a Richtert: 4 százalékos esésben a részvény

A Budapesti Értéktőzsde indexe a BUX már több mint 2 százalékos esésben tartózkodik. A blue chipek közül csak a Magyar Telekom tartózkodik pluszban, a Richter 4 százalékos esésben áll.

A BUX 2,08 százalékos gyengült napon belül 23 052,38 pontra (-489,54 pont). A részvénypiaci forgalom fél 3-kor 17 milliárd forintnál tart, szemben a 2011-es napi átlagos 16,8 milliárd forinttal.

Az európai vezető tőzsdeindexek stagnálást mutatnak. Esést a Stoxx Eurpoe 600 könyvelhetett el: 0,5 százalékot. A német DAX minimális, 0,16 százalékos emelkedésben tartózkodik.

A Magyar Telekom a délelőtt elért 0,36 százalékos pluszban tartózkodik 539 forinton.

Az OTP 1,51 százalékos esésben tartózkodik 5 899 forinton, 10 milliárd forintos forgalom mellett. A MOL nagyobb zakóban: 2,76 százalékos mínuszban áll 22 365 forinton.

A friss piaci adatokat itt megtekintheti!

A legnagyobb vesztes a Richter: 4,13 százalékot veszített értékéből a gyógyszerpapír, 40 600 forinton jegyzik. Piaci szakértők szerint a gyorsjelentés hatására is eshet a részvény, ugyanis nem túl kedvező adatokat hozott a cég.

Az üzemi/üzleti eredményt és a nettó eredményt a Watsontól származó 17 millió dolláros (kb. 3,5 milliárd forintos) egyszeri tétel (milestone payment) segítette, amelynek kapcsán az az érzésünk, hogy a piac többsége nem számolt ezzel a bevétellel – írják az Equilor elemzői a Facebook oldalukon. Megjegyzik: az árbevételi mutató elmaradt várakozásaiktól.

Milyen lett a Richter eredménye?

A Richter Gedeon Nyrt. összességében a tavalyival megegyező, euróban számított forgalommal és jelentős profitcsökkenéssel számol 2011-ben - közölte Bogsch Erik vezérigazgató sajtótájékoztatón kedden Budapesten. A nyereség csökkenését nem számszerűsítette a vezérigazgató.

Az üzemi eredményhányad a számítások szerint jelentősen, 25 százalékkal esik vissza az idén, az árbevétel 16 százalékára. Ennek oka elsősorban a tavalyi akvizíciókkal, valamint az oroszországi hálózatbővítéssel összefüggésben a marketing és értékesítési költségek számottevő növekedése.

Az idei pénzügyi eredménnyel kapcsolatban úgy fogalmazott Bogsch Erik: az "nem biztos hogy lesz". A kutatás-fejlesztési költségek az árbevétel arányában 12-13 százalékra nőnek a tavalyi 11 százalékról, és várhatóan 35 milliárd forintot érnek el, a beruházásokra 24 milliárd forintot szánnak.

Magyarországon stagnáló forgalommal számol 2011-ben a gyógyszergyár. A főbb külpiacok közül Oroszországban euróban számolva 5 százalékos növekedést, Ukrajnában dollárban 10 százalékos, a több FÁK-államban 5-10 százalékos euróban számított növekedést jelzett előre a vezérigazgató.

A kelet-európai országokban euróban 5 százalékkal nőhet a forgalom. Ezen belül a legnagyobb piacon, Lengyelországban helyi valutában 5 százalékos bővülés várható. Az Európai Unió régi tagállamaiban (EU15) a Grünenthal portfólió átvételéből 45 millió euró plusz bevételt vár a Richter, a meglévő termékek forgalmának stagnálása mellett. Az amerikai forgalomban az idén is jelentős, 35 százalékos visszaesés várható.

A tavalyi év pozitívumai közül Bogsch Erik kiemelte a sikeresen végrehajtott két akvizíciót, valamint idesorolta az oroszországi forgalom 18 százalékos növekedését. Magyarországon több év csökkenése után szintén nőtt a forgalom, az amerikai eladások pedig az előrejelzésnek megfelelően csökkentek - tette hozzá.

A Richter Gedeon Nyrt. 2010-ben konszolidáltan 275,3 milliárd forint árbevételt és 67,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el. A bevétel 3 százalékkal nőtt, a profit 33,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A múlt évben a társaság két jelentős akvizíciót hajtott végre: az egyik a Grünenthal fogamzásgátló termékportfóliójának átvétele, a másik a svájci PregLem cég megvásárlása. Utóbbi cégnek a méhmióma kezelésére szolgáló terméke Európában a fejlesztés utolsó szakaszában tart.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.