2009-ben a Groupon – nevét a csoport (group) és kupon (cupon) nevekből tulajdonképpen még nem is létezett a világ számára: 30 amerikai városban működött, 120 foglalkoztatottal 33 millió dollár árbevételt könyvelt el. 2010 végére több mint négyezer alkalmazottat, 51 millió regisztrált felhasználót, s 760 millió dollár árbevételt könyvelt el.
A Forbes szerint a Groupon éppen arról szól, amiről a dot-com robbanás egykor: óriási forgalom, könnyű profitszerzés, s megbízható kapcsolat a hagyományos kereskedőkkel és az online vásárlókkal. A legtöbb dot-com vállalkozással ellentétben azonban az Andrew Mason nevéhez köthető Groupon tartós üzletnek bizonyult.
Az oldal lényege, hogy a regisztrált vásárlókból álló csoport tagjai kedvezményt alkudnak ki egy bizonyos termékre vagy szolgáltatásra, és ha elegen vannak a kialkudott kedvezményes áron kapják meg a szolgáltatást.
A továbbiakat illetően azonban megoszlanak a vélemények: még maga az alapító is kételkedik: Mason – egy a dolgozóknak küldött - levelében azt írta: "Jövő ilyenkor lehet, hogy az egyik legnagyobb online márkanév leszünk, vagy csupán egy jó ötlet, amelyet mások továbbfejlesztettek, kimerítettek".
Az Economist részletes írásában taglalja a koncepció hibáit. Egyik, s legfontosabb, hogy az ötletben nincs semmi új. A vevők, ha fizetnek egy kuponért, akár 90 százalékos kedvezménnyel vehetnek meg egy-egy szolgáltatást, feltéve, ha összegyűlik a megfelelő számú vásárló. Mindemellett a – Facebooktól és a Twittertől eltérően – a Grouponnak számos értékesítőre van szüksége, akik leszerződnek a helyi szolgáltatókkal az online kuponokról, s egy rakat olyan íróra, aki az ajánlatokhoz kapcsolódó informatív szövegeket elkészíti. Ami miatt a Groupon még mindig működik az a haszonkulcs. Az eladott kuponok árának 50 százaléka a Grouponnál landol, amely óriási összeg; ez az oka annak, hogy ilyen gyorsan felfutott az oldal, s amiért a Google tavaly 6 milliárd dollárt is kifizetett volna.
A Groupon másolatok hazánkban is sorra megjelentek 2010-ben. Ilyen koncepció alapján működik egyebek mellett a bónuszbrigád.hu, a kuponvilág.hu, a citybrands.hu és a tsunami.hu is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.