Hozzátette: a pénzintézeti szektor zömében nemzetközi csoportokból áll, ezeknél pedig egyre kevésbé a helyi leánycégek határoznak, sokkal inkább a központ hozza meg a döntést az aktuális fejlesztésekről. Különösen jellemző ez a gazdasági világválság óta.
Így nyerte el a magyar szoftvercég két évvel ezelőtt történetének eddigi legnagyobb egyedi projektjét. (Ennek értékét a cégvezetés nem kívánta nyilvánosságra hozni.) A Raiffeisen Bank International nemzetközi versenytárgyalás keretében az IND-től rendelte meg különálló direkt bankjának, a ZUNO Banknak az informatikai hátterét.
A neten hozzáférhető új bankmárka olyan ügyfeleket akar megszerezni, akik ritkán keresik fel személyesen bankfiókjukat, és inkább online vagy telefonon intézik pénzügyeiket. A direkt bankban az ügyfelek éppúgy hozzáférhetnek a folyószámlájukhoz, igényelhetnek bankkártyát, nyithatnak megtakarítási számlákat, leköthetik betéteiket, valamint tranzak-ciókat is lebonyolíthatnak, mint a hagyományos fiókban, de alacsonyabb díjért. A technológia azt is lehetővé teszi, hogy új bankszámlát nyisson az ügyfél.
A ZUNO Bankot a Raiffeisen először Szlovákiában indította el, ezt követi majd még az első körben a többi kelet-közép-európai állam, Csehország, Magyarország és Románia is. A Raiffeisen összességében legalább nyolc-tíz országban tervez vele megjelenni.
Kérdésünkre Vinnai Balázs elmondta, hogy a hackertámadások miatt a rendszerekkel szemben támasztott biztonsági elvárások évről évre erősödnek. Míg az ügyfelek elvárják a fokozott biztonságot, ők maguk keveset tesznek érte – jegyezte meg.
Az IND csoport külpiaci iránya nem új keletű, a társaságnak önálló leánycégei vannak már Szlovákiában, Romániában, Németországban. Az idén alapította lengyelországi érdekeltségét, egyik fő célpiaca Ukrajna is, ahol átlagon felüli a bankszektor növekedése. Ezenfelül Horvátországban és Nagy-Britanniában tart fenn kereskedelmi irodát, de partnerhálózata révén jelen van még a Közel-Keleten is, közelebbről Bahreinben, Dubajban és Egyiptomban. A magyar csoport fejlesztette ki legutóbb az ománi nemzeti bank (NBO) mobilbanki szolgáltatását is. A 14 éve alapított, jelenleg 180 fős vállalkozás csoportszintű bevétele tavaly elérte a 2,8 milliárd forintot, az idei terv meghaladja a hárommilliárdot. A létszám az év végére megközelítheti a kétszáz főt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.